Avatar billede larskr Nybegynder
20. marts 2001 - 09:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forsvunden start-gruppe

Jeg kører med to brugere på samme maskine (individuelle start-menuer) og har følgende problem.

Jeg har ved en fejl fået slettet min Start-mappe under Startmenuen for bruger A, hvilket betyder at jeg ikke kan bestemme hvilke programmer der skal starte automatisk. Jeg har prøvet at oprette en ny mappe med navnet Start, men den bliver bare ignoreret.
Programmer der ligger i den fælles Startmappe og i den bruger B\'s Startmappe kører fint.

Hvordan får jeg oprettet en ny startmappe for bruger A?
Avatar billede svein Nybegynder
20. marts 2001 - 10:22 #1
Der foreligger flere muligheder;
-Kopier fra \\Documents and Settings\\BrugerB filen ntuser.dat over i mappen BrugerA. Derved overskrives hele BrugerA\'s profile med BrugerB\'s!
-Log på som bruger B og omdøb brugerA\'s profil til f.eks. brugerA.bak
Log på som BrugerB og der vil blive oprettet en ny profil. Kopier så over de nødvædige indstillinger fra brugerb.bak mappen til den nye brugerb profil.

Avatar billede jugger Nybegynder
20. marts 2001 - 22:46 #2
Hej larskr,

Ovenstående skal virke...

Du kan også slette brugeren A og slette profil biblioteket - oprette bruger A igen.

Husk evt. at kopiere folderen \'Favorites\' etc... inden ;-)

Mvh.
Jugger
Avatar billede larskr Nybegynder
21. marts 2001 - 10:49 #3
Tak for forslagene, de vil blive afprøvet snarest. Vil det få andre konsekvenser, så som at bruger A\'s ICQ vil starte med bruger B\'s settings eller lign?