Avatar billede kesh Nybegynder
14. januar 2005 - 22:11 Der er 21 kommentarer

Grafikkort Problem I Sisoft Sandra 2005!

Den siger at min bios er out of date, men jeg kan ikke finde en ny bios til den.
Og jeg har prøvet at hente Aopens liveupdate program, den kan heller ikke finde ud af det...
Mit grafikkort er et..: Aopen GF4 TI-4200 8X... Det kan ses på dette link herunder...

http://usa.aopen.com/products/vga/gf4ti4200-dvc128.htm

\\kesh
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2005 - 23:12 #1
Hvis du ikke har problemer, så er der ingen grund til at opdatere din BIOS. Sandra siger bare, at der findes en nyere BIOS, men det betyder ikke nødvendigvis, at det kan hjælpe dig, hvis du har problemer af en eller anden slags.

Det er kun, hvis du vil installere et eller andet, som din nuværende BIOS ikke understøtter, at det kan blive nødvendidt at opdatere den.
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2005 - 23:14 #2
Lidt for hurtig med pegefingeren der:

nødvendidt => nødvendigt :)
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2005 - 00:12 #3
...og hvad slags grafikkortproblem har du?
Avatar billede kesh Nybegynder
15. januar 2005 - 01:20 #4
Den vil ikke køre 8X agp, selv  om mit bundkort understøtter det...
Avatar billede kesh Nybegynder
15. januar 2005 - 01:22 #5
Undskyld, den vil kun køre 4X agp.. Kan det ikke være min gpu der skal have en nyere bios??
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
15. januar 2005 - 01:48 #6
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
15. januar 2005 - 01:49 #7
der er mulighed for live inspection
Avatar billede kesh Nybegynder
15. januar 2005 - 01:52 #8
Det har jeg prøvet, men den finder ikke noget der skulle være galt, den siger at min bios er up to date, og at den ikke kan gøre mere...
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2005 - 09:59 #9
Hvad hedder dit bundkort?
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2005 - 10:00 #10
Det kan være, du skal ind i BIOS og ændre nogle indstillinger der for AGP.
Avatar billede kesh Nybegynder
15. januar 2005 - 10:15 #11
Det er et Soltek SL-75FRN2, og den er sat til 8X agp i bios, + at jeg lige har opdateret min bios..
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2005 - 11:15 #12
Har lige kigget på manualen til dit bundkort. Alt ser ud til at være korrekt.

Det eneste, jeg så kan foreslå, er at prøve at fjerne grafikkortet i Enhedshåndtering og derefter genstarte. XP vil så selv geninstallere driverne.
Avatar billede kesh Nybegynder
15. januar 2005 - 11:17 #13
Det har jeg også allerede gjort, det virker heller ikke, det er derfor at jeg lige ville høre om der var nogen der vidste hvad der kunne være galt...:-)
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2005 - 11:38 #14
Prøv at se, hvad Everest Home Edition siger. Den kan downloades herfra:

http://www.lavalys.com/products.php?lang=en
Avatar billede kesh Nybegynder
15. januar 2005 - 11:45 #15
Beskrivelse    Værdi
Grafik Processor Egenskaber
Grafik Kort    nVIDIA GeForce4 Ti 4200
GPU Kode Navn    NV25
PCI Enhed    10DE / 0253
Transistorer    63 million
Proces Teknologi    0.15u
Bus Type    AGP 4x
Hukommelses Størrelse    128 MB
GPU Hastighed    250 MHz
RAMDAC Hastighed    350 MHz
Pixel Forbindelser    4
TMU per Forbindelse    2
Vertex Shaders    2  (v1.1)
Pixel Shaders    1  (v1.3)
DirectX Hardware Understøttelse    DirectX v8.1
Pixel Fillrate    1000 MPixel/s
Texel Fillrate    2000 MTexel/s

Egenskaber for Hukommelses Bus
Bus Type    DDR
Bus Bredde    128 bit
Virkelig Hastighed    223 MHz (DDR)
Effektiv Hastighed    446 MHz
Båndbredde    7136 MB/s

Grafik Processor Producent
Producent    NVIDIA Corporation
Produkt Information    http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=products
Hentning af Driver    http://www.nvidia.com/drivers

Den siger også at dt kun er en AGP 4X...Men her kan du se de data der er på den...:-)
Og det skal lige siges at det er indenfor de sidste 3 mdr. at den ikke vil køre 8X Agp mere...
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2005 - 12:11 #16
Jeg tror, jeg måske har fundet noget. I linket til kortet i dit spørgsmål står der: "AGP 4X with Fast Write".

Prøv at gå ind i din BIOS > Advanced chipset features > AGP Fast Write Capability > Sæt den til "Disabled" > F10 (Save og exit).

Se hvad der så sker. Så er spørgsmålet, om du vil have det ene eller det andet.
Avatar billede kesh Nybegynder
16. januar 2005 - 14:00 #17
Der sker ingen forandring.. Jeg tror bare jeg opgiver... Og så må jeg jo leve med det eller købe mig et nyt grafikkort..:-)

Mange tak for hjælpen, kan du ikke lige skrive en besked og så markere det som et svar???

\\kesh
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2005 - 14:16 #18
Jeg læste et sted, at dit grafikkort kun understøttede AGP 4X i de første udgaver, 8X kom først med senere versioner. Jeg ved ikke, om det er korrekt, men det kunne måske være svaret.

Og pointene synes jeg, du selv skal beholde, du fik jo ikke løst problemet. Men ellers tak :)
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2005 - 15:40 #20
Det første link ovenfor duer ikke.
Avatar billede kesh Nybegynder
16. januar 2005 - 20:10 #21
DerJeg havde et af de første og det kørte 4X, men så købte jeg det nye her og det står der ihvertfald på at det er et 8X..:-) Og det har også kørt 8X agp, men mange tak for hjælpen det er jeg meget glad for at du ville tage dig tid til...:-)

\\kesh