Avatar billede afro_05 Nybegynder
14. januar 2005 - 18:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

w32.funner problem

Hej :)

En ven er igennem MSN blevet inficeret med denne w32.wormer virus. Jeg prøvede at hjælpe ham ved at søge på symatechs side og se hvad man skal gøre.
De skriver:

1. Disable System Restore (Windows Me/XP).
2. Update the virus definitions.
3. Restart the computer in Safe mode or VGA mode.
4. Run a full system scan and delete all the files detected as 5. W32.Funner.
6. Reverse the changes made to the registry.
7. Reverse the changes made to the System.ini file
8. Remove entries from the Hosts file

Han har bare det problem at han ikke kan slå "System Restore" fra da han hverken kan logge ind normalt, safemode eller VGA.
Han havde fået installeret og opdateret AVG anti-virus før hans pc blev inficeret.

Hvad skal man så gøre?
Avatar billede afro_05 Nybegynder
14. januar 2005 - 18:52 #1
P.S Hans styresystem er Windows XP
Avatar billede afro_05 Nybegynder
14. januar 2005 - 19:11 #2
Har bla. været inde på disse sider:

http://www.sarc.com/avcenter/venc/data/w32.funner.html

http://vil.nai.com/vil/content/v_128750.htm - Mcafee - w32.funner
- http://vil.nai.com/vil/SystemHelpDocs/DisableSysRestore.htm - Underordnet

Mange af de andre sider jeg ahr været igennem henviser til symantecs side så det er lige godt.

En dejlig ond cirkel.
Avatar billede kalp Novice
14. januar 2005 - 19:22 #3
download denne til den inficerede maskine
http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis

scan og kopir den log der bliver produceret herind. I skal ikke selv slette noget
Avatar billede kalp Novice
14. januar 2005 - 19:23 #4
kan han overhovedet komme ind i windows? du siger han ikke kan logge på
Avatar billede afro_05 Nybegynder
14. januar 2005 - 20:06 #5
Undskyld jeg misforstod hvad han egentlig sagde. Han kunne godt logge på MEN den viser ingen ikoner (siger han) og lidt efter logger den af igen.
Fejl med exploren?

Hele problemet ligger i at han ikke kan bruge windows på nogen måde.
Tænker på at foreslå ham at reparer eller geninstallere windows.
Avatar billede kalp Novice
14. januar 2005 - 20:16 #6
så kan i hvis i er hurtigere måske nå at lave en log:)
men okay kan se det er et problem for det bliver svært at gøre noget som helst bagefter hvis det hele tiden lukker ned.

Du kan prøve at reparere ja og hvis det ikke lykkes kan du geninstallere windows.. jeg foreslår du ændre mappen til noget andet fx til "Windowsxp" og når du har installeret dette sikre dig virus program og scan... faktisk som der bliver foreslået samme måde. og så kan du slette den gamle kopi af windows hvis du vil eller prøve at se om det kan køre igen og slette den nye kopi.
Avatar billede afro_05 Nybegynder
14. januar 2005 - 21:35 #7
Tak vil foreslå ham det. Lader den stå lidt og ser om der sker noget mere ellers kan du få dine point ;) bruger ikke så meget exp.dk alligevel.
Avatar billede kalp Novice
14. januar 2005 - 21:37 #8
Okay:) hvis det er helt sikkert er virus kan du også tilslutte den en anden pc som slave eller via en USB boks.. og scanne hd'en (som nu optræder som et drev) via det rene maskine:)
Avatar billede afro_05 Nybegynder
14. januar 2005 - 21:40 #9
Lyder smart. Tak! Håber de går godt til dine mange tusinde point :P
Tak for hjælpen!
Avatar billede afro_05 Nybegynder
14. januar 2005 - 21:41 #10
Tak for hjælpen.
Lyder smart det med at scanne hd'en fra en anden computer. Vil se nærmere på det.
Tak og ha' det godt!
Avatar billede kalp Novice
14. januar 2005 - 21:45 #11
Held og lykke med det og tak for point:)