Avatar billede krimos Nybegynder
20. marts 2001 - 09:12 Der er 16 kommentarer

416 point for bedste forslag til programmerings projekt

jeg vil gerne høre om der er nogle der har et godt forslag til et programmeringsprojekt i programmering på C-niveau på HTX. vi skal gøre brug af arrays, løkker, variabler osv. men jeg kan ikke finde på noget at lave...HJÆLP...
Avatar billede htx98i17 Professor
20. marts 2001 - 09:14 #1
Du kunne lave et video-cd-kartotek, hvor du kan indtaste hvilke film du har, (eller cd\'er)
Så kommer du også ind på brug af databaser...
Avatar billede nicolair Nybegynder
20. marts 2001 - 09:19 #2
jeg har givet nogle forslag på dit andet sprøgsmål!!!!
Avatar billede nicolair Nybegynder
20. marts 2001 - 09:21 #3
men jeg kan godt give nogle flere her!! Skal jeg det?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. marts 2001 - 09:21 #4
eller du kunne lave det Periodiske System som en søgbar database hvor man kan søge på alle egenskaber for de forskellige grundstoffer!
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
20. marts 2001 - 09:23 #5
Eller et stykke software der tjekker om Windows virkelig ER gået ned, eller den bare står og tænker RIGTIGT længe....
Avatar billede nicolair Nybegynder
20. marts 2001 - 09:24 #6
Jeg synes du skal lave en sej hjemmeside der beskriver hvad du har lært på HTX!
Så skal du lave nogle af det du godt kan lide! F.eks. Lav en lang film, eller et lille spil, så du kan vise hvad du duer til!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. marts 2001 - 09:24 #7
*LOL* hvis han kan lave det, bliver han sq millionær på det program *GG*
Avatar billede makse Nybegynder
20. marts 2001 - 09:30 #8
Spil: Yatsy, Poker, Tetris.

Programmer: Database, et lille OS, Multimedia File viewer.
Avatar billede krimos Nybegynder
20. marts 2001 - 09:48 #9
det periodiske system er jo bare en database og gør jo ikke af hvad jeg ved brug af arrays, løkker, variabler osv.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. marts 2001 - 10:04 #10
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2001 - 11:10 #11
Hvad med at lave en form for spil, noget lign spaceinvaders, så kunne det være med test og du kunne kalde det tekst Invaders eller lign.
Avatar billede hobbez Nybegynder
20. marts 2001 - 13:20 #12
Her er en kort beskrivelse af et program JEG syntes jeg går og mangler :o)

Når jeg højrerklikker, har jeg muligheden for at vælge SEND TIL. Alle ved vist hvordan det fungerer.

Men jeg har brug for en FLYT TIL funktion. Det kunne være et program der kaldes under SEND TIL, eller bedre endnu; noget der installerer sig så det ligger som selvstændigt punkt på højreklik-menuen.

Af yderligere features kunne jeg tænke mig:

* Programmet skal kunne huske filtyper. Når jeg en gang har valgt at flytte en fil af type *.GIF et bestemt sted hen, skal programmet huske denne placering, så jeg enten - hurtigt - kan vælge samme placering, eller en anden. Hvis jeg har flyttet filer af typen *.GIF til to eller flere biblioteker, skal jeg - hurtigt - kunne vælge samme eller anden placering.

* Programmet skal spørge mig, om jeg vil have andre filer af samme flyttet fra samme directory til nyt directory , og underliggende diretories. Jeg skal kunne fra- og tilvælge filer.

* Hvis der allerde findes en fil med samme navn i \'modtager-mappen\' skal jeg spørges om jeg vil rename eller overskrive eller sammenligne filernes indhold. Hvis jeg ikke vil flytte eller rename, skal jeg kunne slette filen jeg troede jeg ville flytte.

* Jeg skal også kunne \'flytte\' filer til andre programmer, eksempelvis Outlook Express. Eksempel: Jeg finder en lille PDF-fil som jeg ikke gider have liggende, men som jeg ved en ven måske mangler (manualen til hans motherboard, sidst jeg hjalp ham). Jeg kan lave en SEND TO, men så skal jeg manuelt slette filen bagefter. Jeg vil gerne kunne sende og slettte filen samtidig (nok via et temp bibliotek).

Jeg ved godt at der findes programmer der kan ovenstående, men jeg gider ikke først starte et program, og så finde filen jeg vil flytte. Jeg vil kunne højreklikke direkte på filen, og aktivere programmet af den vej.

Jeg bruger de SEND TO lignende funktioner meget - både den traditionelle (SEND TO A:\\ og SENT TO MAIL RECIPIENT) og et par nye jeg har fået installeret sammen med WinZip og ICQ, men jeg mangler altså en MOVE TO så jeg rydder op samtidig.

Jeg bruger MEGET mit skrivebord som mellemlagring af programmer og filer, og det er træls når man skal rydde op. Jeg har eksperimenteret med SEND TO, men ender sgu altid med at forsøge at kopiere den samme *.TXT fil 22 gange, og glemme den vigtige *.PDF, til sekundet efter jeg har slettet alle filer på skrivebordet.

/Rob
Avatar billede Jman Praktikant
20. marts 2001 - 14:09 #13
Hvad med at lave en online kalender, hvor brugere (med password) kan oprette events, fødselsdag m.m.

Jeg har f.eks. prøvet at oprette et spørgsmål til 750 p. omkring dette, men der er sandsynligvis ikke nogen der direkte kan levere... Er det mon en mangelsvare (?)

Der er masser af udbyggelses ideer her. Eks. adresekartotek (stamtræ, hvis det er til familie) søgefunktioner, oprette og slette... U name it)
Avatar billede barefoot Nybegynder
20. marts 2001 - 20:35 #14
Øhm undskyld mig.
Det er ikke for at være dum men jeg tror at meningen med denne katagori er at man skal stille foreslag til experten.dk og ikke til sig selv eller andre.

Jeg tror at \"generelt -> fri debat\" ville være bedre til formålet.
Avatar billede convinius Nybegynder
25. marts 2001 - 01:08 #15
jeg kan hjælpe dig.....her er min mail. program@desert.dk
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
25. marts 2001 - 17:48 #16
Brug en anden kategori !