Avatar billede stand Nybegynder
14. januar 2005 - 11:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Outlook sender fra forskellige konti alt efter behag.

Hej

Jeg har oprettet 4 pop3 mailkonti i Outlook. Når jeg sender, vil jeg gerne have (for det meste), at den sender fra standard adressen, men det er den stoppet med og nu sender den bare fra en vilkårlig en af adresserne hver gang. Er der nogle måder at rette dette på?

På forhånd tak

_STEN_
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. januar 2005 - 11:10 #1
http://www.eksperten.dk/spm/580670
Du må kun have et spm ad gangen om det samme emne, så du skal lige lukke et af spørgsmålene
Avatar billede kalp Novice
14. januar 2005 - 11:39 #2
Funktioner / konti

og sætte den din konto til standard? eller?
Avatar billede stand Nybegynder
14. januar 2005 - 11:56 #3
Den der står til standard skulle den gerne sende til som standard, men det er det den ikke gør. Den vælger bare en tilfældigt og sender fra den. Det, der er irriterende, er, at den netop ikke sender fra standard kontoen.
Avatar billede stand Nybegynder
14. januar 2005 - 11:56 #4
* sende _FRA_ selvfølgelig
Avatar billede kalp Novice
14. januar 2005 - 12:08 #5
Når du skriver en mail står din standard konto's email så som afsender?
Avatar billede stand Nybegynder
14. januar 2005 - 12:14 #6
Når jeg opretter en ny mail, så er der en knap ved siden af "send" knappen, der hedder konti. Her er den sat til standard kontoen, men når jeg sender en mail, kan jeg bagefter se under sendt post, at mailen IKKE er blevet sendt med den denne konto, men en af de andre kontoer der er oprettet.
Avatar billede kalp Novice
14. januar 2005 - 12:18 #7
Jeg er på vej ud af døren men vil gerne tænke lidt over det i løbet af dagen en måske midlertidig løsning kunne være at du i dine andre konti fjerner hak'et i husk password.

der er bare lige en ting du skal sikre dig.. at den ikke kun bruger de andre konti til at sende med men rigtig nok sætter din standard konti på som afsender.. hvis den gør dette så er der egentlig ikke noget problem eller? for folk får den rigtige email på som afsender
Avatar billede stand Nybegynder
14. januar 2005 - 12:33 #8
Ok, det er iorden. De folk jeg sender til får den forkerte. Det er fordi at jeg har én konto fra min ISP og én fra uni og én fra handelshøjskolen. Disse er jo midlertidige, derfor har jeg én privat konto, som jeg gerne vil have som afsender, da denne ikke er midlertidig. Har overvejet, at ændre de andre konti til at bruge smtp fra den private konto, men dette burde ikke være nødvendigt, for det har virket før. Ved bare ikke havd der er gået galt, da jeg ikke har ændret nogle indstillinger
Avatar billede stand Nybegynder
14. januar 2005 - 13:06 #9
Hej igen. Nu har jeg endelig løst problemet. Slette alle de andre konti og prøvede mig frem og legede lidt med indstillingerne omkring "server til udgående post". Det afhjalp problemet. Men smide lige pointene til dig for dit ihærdige forsøg og hurtige svar.
Avatar billede stand Nybegynder
14. januar 2005 - 13:07 #10
Du skal bare lige smide et svar....
Avatar billede leif Seniormester
14. januar 2005 - 17:03 #11
Du bruger Outlook 2003 med SP1 ?

Fjern Office og installer igen uden SP1 !

Når SP1 bliver installeret, sker der det at hvis Outlook ikke kan finde den SMTP server der er defineret på den konto du har valgt vælger den bare en anden ! Havde selv samme problem og har snakket med Microsoft at det skulle den gøre, så det kunne de ikke gøre noget ved !
Avatar billede kalp Novice
14. januar 2005 - 19:08 #12
stand>>> Sorry er først lige kommet hjem nu:) men svar nu
Avatar billede stand Nybegynder
14. januar 2005 - 20:08 #13
Helt iorden kalp :)