Avatar billede freaks Nybegynder
13. januar 2005 - 23:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

asp og php

Hejsa, jeg vil gerne stil et spørgsmål. Vil nemlig gerne og oprette et dk domain. Men er lidt i tvivl Ang: ASP og PHP. Jeg programmer PHP, men vil nogle gerne og teste div. asp systemmer på mit kommende .Dk domain..er der nogle af Webhost der  Understøtter begge programmering's sprog, elelr skal man vælge 1 af dem?
Avatar billede michaelwr Nybegynder
14. januar 2005 - 00:04 #1
Hej Freaks.
Det er lidt svært at læse, det du skriver.
Hva' med at stave rigtigt, -så man kan læse det du skriver?
Kig evt. i retskrivningsordbogen!
Med venlig hilsen
  Michael
ps.: Du skal ikke sende points for ovennævnte.
Avatar billede jay Nybegynder
14. januar 2005 - 01:29 #2
nånå Michael... tjah freaks staver ganske vidst ikke super godt, men er det grund til at svine ham istedet for at svare på hans spørgsmålet?

well til sagen:

Så vidt jeg lige kan finde så understøtter www.surftown.dk og www.b-one.dk både PHP og ASP. De kører ganske vidst en ASP fortolker fra Sun der hedder ChilliASP, men efter hvad jeg lige hurtigt læste, så det ud som om den er begyndt at understøtte VBScript (som de fleste jeg kender der koder ASP, koder i) også, så det skulle tilsyneladende ikke give problemer. Men vil nok lige undersøge det en ekstra gang hvis jeg var dig.
Alternativt kan du jo købe dig to webhoteller hos www,cliche.dk til næsten samme penge, men deres ASP kører i hvert fald på en windows server, så der er det "det rigtige" ASP man får.

Håber du finder ud af det.
Avatar billede freaks Nybegynder
14. januar 2005 - 07:38 #3
Micheal, ja jeg ved at jeg staver ikek rimelig godt. Derfor behøver du ikke svine mig til?

Jay: Tusind Tak
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. januar 2005 - 11:25 #4
det var da godt nok en underlig opførsel michaelwr, hvis du ikke kan læse hans spørgsmål er det muligvis dig der trænger til lidt læsetræning ;) de fleste mennesker kan godt læse selvom der er stavefejl.

Nå til dit spørgsmål freaks.
ved de hoteller som jay nævner skal du også være opmærksom på at sikkert mange af dine scripts i asp kræver en Access database, og dette understøtter disse hoteller ikke.

En lidt anden løsning kunne være at købe et hotel hos www.unoeuro.dk, fordelen ved dette er at du i løbet af 10 sekunder kan gå ind i dit kontrol panel og skifte dit hotel så det er et PHP hotel og så skifte tilbage til ASP. Men dog ikke ha dem kørende på samme tid.

Men ellers ville jeg nok også som jay siger købe 2 hoteller, det er jo ikke en formue de koster mere i dag.
Avatar billede roenving Novice
16. januar 2005 - 16:51 #5
Hvorfor skulle asp-scripts kræve en access-database ?-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
16. januar 2005 - 16:54 #6
roenving  - hehe nogle færdig lavede scripts kører nu en gang over access databaser, og derfor synes jeg det var rimligt at fortælle spørger at han kunne komme ud for at nogle scripts kørte over en access database.

Hvis han programmere dem selv kan han selvfølgelig bare lave det til en mysql database.
Avatar billede roenving Novice
16. januar 2005 - 17:00 #7
Men det tager da kun 2 sek. at lave strengen om til at køre mod andre databaser (hvis ikke du kommer for langt ind i sql-kode !-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
16. januar 2005 - 17:02 #8
okay det vidste jeg ik :)