Avatar billede blackmagic Nybegynder
13. januar 2005 - 02:41 Der er 6 kommentarer

Harddisk på 160 Giga

Hej jeg er "newbie" på denne side, -men har dog arbejdet med PC siden 1978, så en del ved jeg da. MEN jeg har en 160 Giga harddisk - Samsung SP1604N - men Windows (XP Home) vil kun erkende den er på 127 Giga. Disken er sat som slave (D drev) da jeg her en 80 Giga (C drev master) Begge diske sidddr på samme kabel IDE kabel C som den første og D som nummer 2 eller retter Disk C er = og D er 1. Jeg er klar over jeg ikke kan få hele 160 Giga da noget går fra grundet filsystemet. Jeg er heller ikke helt klar over hvordan man stiller den i diskhåndtering, skal det være en primær partition, grundlæggende, udvidet eller hvad ?

Hjælp mig venligst og skær det ud i pap :-) Så jeg får det fulde udbytte af disken

Hilsen og på forhånd tak

BlackMagic (Benny)
Avatar billede vejmand Juniormester
13. januar 2005 - 02:46 #1
Har du service pack 1 eller 2 installeret på din XP ?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. januar 2005 - 02:54 #2
Avatar billede blackmagic Nybegynder
13. januar 2005 - 06:47 #3
Jeg har SP 2
Avatar billede the_ghost Nybegynder
13. januar 2005 - 08:11 #4
Start >> Indstillinger >> Kontrolpanel >> Administration >> Computeradministration >> Lager >> Diskhåndtering
Kan du her se den resterende partition af din harddisk ?
Hvis du kan, er det herinde muligt at slette den eksisterende partition og lave en ny stor partition, med det samlede antal GB
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
13. januar 2005 - 10:02 #5
ja, bortset fra han får en bedre udnyttelse af pladsen ved at dele den i flere partitioner. Men det er Blackmagic's eget valg. der skulle kunne blive ca 30 gb mere. DU skal bare lade den (ved 1 partition) være primær.
Avatar billede bleze Nybegynder
13. januar 2005 - 10:28 #6
ældre computere understøtter ikke over 137 gb. dette kan muligvis fixes med en bios opdatering. kig på producenten af dit motherboards hjemmeside og se om der er en opdatering (det er der stort set altid!)