Avatar billede aggemamme Nybegynder
12. januar 2005 - 17:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

iBook: Dårlig Airport-signalstyrke

Min mormor har en iBook (Dual USB) med et normalt ikke-Extreme Airport-kort. Den er vel efterhånden 2 år gammel.

Da hun først fik den, var Airport-signalets rækkevidde 50 (måske mere) meter. For 2 mdr. var den 5 m, og nu finder den kun akkurat signalet en gang imellem selvom afstanden er fx 1 meter.

Et program som MacStumbler viser overraskende nok en relativ god signalstyrke (70%), men til gengæld dropper signalet ud ret ofte og kommer så tilbage igen i kort tid lidt senere.
Avatar billede egonspock Seniormester
14. januar 2005 - 01:14 #1
Jeg har hørt et rygte om at antennen kan sidde løs nogen gange, så prøv at sætte det i igen, og husk at det skal give et klik!
Avatar billede aggemamme Nybegynder
14. januar 2005 - 01:29 #2
Jeg var ovre for at checke netop dette, og det lader til at antennekablets yderste leder er "knækket" lidt nede ved stikket, sådan at kun den inderste leder er intakt.

Kan man mon købe et nyt sådant antennekabel som reservedel? Det kræver vist finmotorik at forsøge at lodde det på igen, da inderste og yderste ledere nok ikke bør røre ved hinanden. :)
Avatar billede egonspock Seniormester
14. januar 2005 - 02:05 #3
hmm, den var godt nok grim. Tja, jeg ville nok spørge i en Apple-butik, OfficeLine for eksempel, men ellers ville jeg nok bruge samme metode som jeg brugte til min strømforsyning: lodde det inderste, sætte tape udenom og derefter lodde det yderste, måske med en ekstra stump ledning et eller andet sted fra. Men du har ret, det kræver nok noget finmotorik!
Avatar billede aggemamme Nybegynder
14. januar 2005 - 02:25 #4
Ja, det lyder som gode ideer.

Tak for din hjælp!