Avatar billede aggemamme Nybegynder
12. januar 2005 - 17:25 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Computer går i stå under BIOS

Jeg har lige fået en fejlrapport fra en jeg kender over tlf...

Når han starter computeren, går den i stå (formentlig inden OS'et loades) mens en udfyldt hvid firkant blinker i øverste venstre hjørne (på Compaq-computere er det her, man skal trykke F10 for at komme ind i BIOS :) )

Jeg har ingen idé om hvad det kan være ...  Det er opstået pludseligt. Hvad kan det være / hvad skal jeg spørge ham om?
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 18:01 #1
Kan han komme ind i BIOS ?
Avatar billede aggemamme Nybegynder
12. januar 2005 - 18:04 #2
Hej - tak for svar. :)

Jeg spørger om han ved det næste gang jeg taler med ham.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
12. januar 2005 - 22:32 #3
Få ham lige til at pille power og IDE kablet ud af HDD og prøv at boot op igen...
Avatar billede aggemamme Nybegynder
12. januar 2005 - 23:14 #4
Jeg tror jeg må tage forbi fysisk og prøve jeres forslag ... for at undgå ulykker. :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 23:18 #5
VAr det ikke lettere, hvis du tog den med hjem til dig. Han kan jo ikke bruge den alligevel.
Avatar billede badazz Novice
12. januar 2005 - 23:28 #6
1. start med at pille ALT unødvendigt hardware fra... cd-rom diskette. harddiske,, og tjeck om den så kan starte op... hvis det går fint.. sæt så harddisken på og se om den så kan.. kan den det.. er det bare at blive ved indtil du finder synderen.. virker dette ikke..

2. Pil batteriet af bundkortet (hust at pille 230V strø, fra først) vent 10-20 sec. og sæt den i igen.. prøv så.. virker det ikke.. kan batteriet på bundkortet være dødt.. skift det evt... nogle kort kan ikke starte med fladt batteri...

3. virker de 2 ovenstående ikke... skil ALT ad i og samel det igen (husk hvordan det sad) (der kan være noget der er raslet løs som forstyrrer)

4. hvis der stadig er problem... nyt bundkort..
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
12. januar 2005 - 23:35 #7
Det kan også være han har en diskette i A drevet........ Jeg set den fejl før... hvor den så bare står og blinker oppe i venstre hjørne.. GG Fordi den booter på a.. og der er noget på den som den selv syntes den kan bruge til at boote op på.. men det kan den bare ikke :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 23:39 #8
badazz, snippet fra http://expfaq.1go.dk/

Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.
Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
12. januar 2005 - 23:40 #9
Lol Dragon du spiller godt nok politimand idag!!
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 23:41 #10
:-)
Avatar billede aggemamme Nybegynder
13. januar 2005 - 01:08 #11
ok tak for tips!
Avatar billede aggemamme Nybegynder
13. januar 2005 - 01:09 #12
Jeg vender tilbage når jeg har været ude hos ham og evt haft den med hjemme ... Det er vist ikke noget jeg kan hjælpe ham med over telefonen. :)
Avatar billede aggemamme Nybegynder
27. januar 2005 - 13:38 #13
Skræmkablet sad løst. Jeg ved ikke hvorfor han så en hvid firkant blinke i hjørnet.

Tak for jeres tid med at løse noget der så var så banalt :).

Smølf, hvis du også vil have nogle point kan du så ikke lige lægge et svar?
Avatar billede aggemamme Nybegynder
27. januar 2005 - 13:39 #14
* Skræmkablet = skærmkablet.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
28. januar 2005 - 18:35 #15
Svar...