Avatar billede k-slav Nybegynder
12. januar 2005 - 16:42 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

Se egen hjemmeside

Hej

Jeg har en hjemmeside der køre på IIS 6, problemet er at jeg ikke kan se den ved at skive www.domæne.dk, jeg skal skrive ip'en eller navnet på server. Hvis jeg sidder på en computer uden for mit netværk, kan jeg sagten se den ved at skrive www.domæne.dk. Er der ikke en måde så jeg kan se den mens jeg sidder på mit eget netværk på www.domæne.dk ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
12. januar 2005 - 16:46 #1
Tyder på at du ikke kna lave loopback på din router.
Hvilken router har du ?
Avatar billede k-slav Nybegynder
12. januar 2005 - 16:49 #2
Det er en 3Com 3c885
Avatar billede Jman Praktikant
12. januar 2005 - 16:55 #3
Åbn C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts med notepad
skriv din ip (tabulator) www.adresse.dk
Avatar billede Jman Praktikant
12. januar 2005 - 16:56 #4
din ip skal selvfølgelig være den interne IP
Avatar billede holmus Nybegynder
12. januar 2005 - 16:57 #5
Har du en intern DNS server? - så kan du sætte den til at pege www.domæne.dk på det interne IP nummer.

Ellers kan du sætte det op i din host fil, c:\windows\system32\drivers\etc\hosts - igen pegende på din interne ip adresse! :)

/holmus
Avatar billede k-slav Nybegynder
12. januar 2005 - 16:59 #6
Superior> det virker desværre ikke, har prøvet med både min eksterne og interne ip
Avatar billede Jman Praktikant
12. januar 2005 - 17:02 #7
er det samme maskine du kører web og arbejder på ?
Avatar billede k-slav Nybegynder
12. januar 2005 - 17:04 #8
Superior> nej det er det ikke, har også lige opdaget, at nu virker det med på selve serveren, men ikke på min arbejds computer.

Vil også gerne kunne gå ind på fx. etellerandet.domæne.dk hvis det kan lade sig gøre, fra min arbejds computer.
Avatar billede Jman Praktikant
12. januar 2005 - 17:07 #9
under properties for domænet på serveren.. Har du "all unasigned" eller har du din IP adresse stående ?
På min har jeg valgt den interne IP adresse, og det virker
Avatar billede k-slav Nybegynder
12. januar 2005 - 17:10 #10
Superior> der har jeg "all unasigned" stående, men har lige prøvet at ændre det til min ip, det afhjalp desværre heller ikke problemet.
Avatar billede Jman Praktikant
12. januar 2005 - 17:12 #11
hmm.. og du har skrevet serverens interne IP ind i hostfilen, ikk (ikke den interne på arbejdsstationen)
Avatar billede k-slav Nybegynder
12. januar 2005 - 17:16 #12
superior> ja lige præcis, men der er da lidt fremskridt, før kunne jeg heller ikke skrive www.domæne.dk på serveren, det kan jeg nu, men bare ikke fra en anden computer på netværket
Avatar billede Jman Praktikant
12. januar 2005 - 17:23 #13
det fosrstår jeg ikke.. prøv lige at opdatere med cache refresh (ctrl+f5)
Avatar billede holmus Nybegynder
12. januar 2005 - 17:25 #14
Det er host filen på din client du arbejder i, ikke? ... Det skal ikke være den på serveren!
Avatar billede k-slav Nybegynder
12. januar 2005 - 17:31 #15
nåå:) se nu skete der noget, men skal jeg så tilføje det der, hver gang jeg laver en ny side fx. x.domæne.dk, y.domæne?
Avatar billede holmus Nybegynder
12. januar 2005 - 17:33 #16
Ja, hvis du ikke kører med din egen interne DNS server...

Ellers skal du lave en oversættelse af dit interne ip i din router...
Avatar billede Jman Praktikant
12. januar 2005 - 17:33 #17
yeps
Avatar billede hmortensen Nybegynder
12. januar 2005 - 17:35 #18
Kan du se din side ved at benytte din eksterne IP ?

At bruge hosts filen er en lappeløsning.
Avatar billede k-slav Nybegynder
12. januar 2005 - 17:37 #19
holmus> kan du forklare lidt nærmere det med routeren?
Avatar billede k-slav Nybegynder
12. januar 2005 - 17:37 #20
hmortensen> nej det kan jeg ikke
Avatar billede hmortensen Nybegynder
12. januar 2005 - 17:45 #21
Så er det loopback der ikke er slået til, eller ikke kan lade sig gøre på din router.
Jeg kan desværre ik finde noget om din router der kan bruges.
Avatar billede k-slav Nybegynder
12. januar 2005 - 17:52 #22
hmortensen> ok, det er der jo så ikke noget at gøre ved, men tak for hjælpen alle sammen.
Holmus> vil du lige smide et svar også, så du også kan få en bid af kagen?
Avatar billede holmus Nybegynder
12. januar 2005 - 17:53 #23
k-slav> Jeg er desværre ikke inde i router topologier, så jeg vil desværre kun skulle skyde i blinde.

Men prøv evt. at kigge dokumentationen for din router igennem for hjælp... Eller stil spørgsmål herom, andet steds på eksperten... Det er et router specifikt problem du nu sidder med! :)
Avatar billede holmus Nybegynder
12. januar 2005 - 17:53 #24
svar
Avatar billede k-slav Nybegynder
12. januar 2005 - 18:10 #25
hvad med dig hmortensen?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
12. januar 2005 - 18:49 #26
Nej tak.
Jeg har ikke løst dit problem.