Avatar billede cyfer Nybegynder
12. januar 2005 - 15:11 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Avis top

Hejsa.
Vi skal i dansk, HHX 1. år, lave en avis. Jeg står for det grafiske, og har lige bikset et "topbanner", sammen.

Jeg er dog meget i tvivl om farverne på det. Avisen henvender sig til unge og er en gratisavis. Det er dog seriøse emner den tager fat på. Så den skal altså både signalere ungdom og seriøsitet.

Det foreløbige resultat kan ses her. Kom gerne med kritik! Og ikke mindst forslag til farverne som jeg er mest i tvivl om!

http://devcore.dk/diverse/avis_banner_layout.jpg

På forhånd mange tak :)
Avatar billede douglas Nybegynder
12. januar 2005 - 15:17 #1
Der er et lille problem, ikke med farverne i sig selv, men med "tyngden". Det er meget mørke farver, som samtidig fylder et stort areal. Det bliver lidt meget tungt at se på, og vil let bringe en side i uligevægt.
Avatar billede got-it Nybegynder
12. januar 2005 - 15:18 #2
loade.. loade.. loade..

Ingenting? :(
Avatar billede got-it Nybegynder
12. januar 2005 - 15:22 #3
http://img144.exs.cx/img144/5886/avis9mp.jpg < lidt lysere model, for at underbygge douglas svar (:
Avatar billede cyfer Nybegynder
12. januar 2005 - 15:27 #4
Hvad ville forslaget til at lave farven endten lysere eller en helt anden være?
I Hexcode #, tak :)

Jeg kan godt se hvad i mener.... I mener simpelthen at det vil trække for meget opmærksomhed i forhold til selve resten af forsiden...? Så en lysere farve ville tage noget af presset af...
Avatar billede Jman Praktikant
12. januar 2005 - 15:36 #5
Et avislogo må helst ikke dominere så meget, som du har lagt op til..
Se evt. de aviser der er på gaden i dag.

Prøv at smide din baggrundsfarve ind i logoet (Baggrund) og undgå baggrundsfarven så der kun er logo, ringene og slogan. Det giver en mere luftigt og ikke så dominerende top.
Derudover kan jeg ikke lide den stiplede spaltestreg.. prøv at lave en solid tynd streg eller helt lade være at have en
Avatar billede cyfer Nybegynder
12. januar 2005 - 15:43 #6
Jeg er uenig i at der ingen farve skal være.
Kig evt. på urban og metroxpress, som imo henvender sig mere til unge end nogen anden avis på markedet gør.

Der skal helt klart være noget der sprænger i øjet, for at sælge. Men baggrundsfarven kan måske dæmpes en hel del, eller laves til en helt anden farve. Jeg synes bestemt ikke det kun skal være skriften/logoet der skal være der!
Avatar billede douglas Nybegynder
12. januar 2005 - 16:37 #7
Got-it's lyse version fungerer rigtigt godt.
Dog skal "stof til eftertanke" måske skrives i hel hvid skrift.
Ellers synes jeg at det er godt på den måde.
Avatar billede douglas Nybegynder
12. januar 2005 - 20:30 #9
Personligt holder jeg på 2 og 3?
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. januar 2005 - 21:02 #10
synes klart nummer 3 den har en dejlig behagelig farve
Avatar billede b_ball Nybegynder
13. januar 2005 - 06:42 #11
Jeg er enig med de andre nummer 3 er god, jeg syntes dog også nummer 6 er meget god, men det kommer jo også an på hvad avisen skal signalere.
Avatar billede apo Praktikant
15. januar 2005 - 18:38 #12
Lige som cyfer mener jeg at logoet/banner gerne må være dominerende og iøjenfaldende. Se f.eks. Urbans header: http://www.urbanavis.dk/ (Iøvrigt har de jo succes med avisen, selv om de har et iøjenfaldende banner ;-) )

Jeg tror egentlig at farven rød ville passe ganske godt til dit banner, cyfer.

Apo
Avatar billede kimmys Nybegynder
21. januar 2005 - 01:59 #13
Slynger lige en kommentar ud =) er enig med b_ball.. Men kan bedst li' nr 6! For en rød/grøn farveblind som mig, ser den bedst ud og er mest behagelig!
Og synes ikke det er for dominerende, men alligevel lidt, men det underbygger jo bare budskabet - at det er en avis med store holdninger, tør stå frem - putter sig ikke i mængden og så er det jo også nemmere at se logoet =)
Færdig med at slynge med kommentare! =)
Avatar billede arsdfarg Nybegynder
23. januar 2005 - 11:06 #14
Ud fra dine oprindelige præmisser om at siden skal signalere ungdom og seriøsitet synes jeg du skal vælge #6. For mig at se er der lidt Opel, piberygning og Information over #3.