Avatar billede skord Nybegynder
11. januar 2005 - 23:52 Der er 7 kommentarer

Windows XP SP2 og Internetopkobling

Jeg kan ikke komme på internettet efter at have installeret SP2.

Jeg har TDC Online som udbyder, og de har to FAQ'er som jeg har prøvet uden held (Kommandoen netsh winsock rest) eller Gendan Standarder under Firewall.

Jeg har også forsøgt at slå Firewall'en fra og kan stadig ikke komme på. Jeg har lagt Recovery cd ind på min pc igen, og så kan jeg fint få forbindelse til web igen, men ligeså snart jeg installerer SP2 er der ikke længere hul igennem.

Jeg har også Panda Firewall og Antivirus på pc, men har deaktiveret alt, og lige lidt hjælper det.

Hvad siger I, venner?
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 23:54 #1
Du kan enten afinstallere SP2 og køre med SP2... og ellers husker du at koble fra internettet når du skal installere SP2?
Avatar billede skord Nybegynder
12. januar 2005 - 00:03 #2
Nej, jeg er ret sikker på, at jeg har været online da jeg installerede SP2, det kan selvfølgeligt være en del af problemet. Det må jeg lige have testet. Når du siger afinstallere SP2, mener du så køre SP1?
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 00:16 #3
Ja hvis du afinstallere SP2 så installer SP1.. men prøv først at geninstallere din driver(helst med nyeste drivere) og se om det bliver mere kompatibelt med SP2
Avatar billede gammelhat Nybegynder
12. januar 2005 - 00:20 #4
Får du tildelt en ip?
Avatar billede skord Nybegynder
12. januar 2005 - 21:18 #5
Gammelhat, jeg har en fast IP gennem mit firmas ADSL, men uden om deres servere (ingen VPN eller den slags sikkerhed). Som nævnt kan jeg problemløst gå på internettet blot ved at installere Win XP, men enten SP2 eller Panda Platinum blokerer forbindelsen, når de installeres.
Avatar billede skord Nybegynder
19. januar 2005 - 22:10 #6
Nå, jeg fik hjælp af Panda support - har sikkert blokeret for SP2 i Panda Firewall
Avatar billede anettehansen Nybegynder
21. januar 2005 - 02:33 #7
Hej Skord, jeg har været igennem fuldstændig det samme ræs som dig! Jeg valgte i sidste ende at afinstallere Service Pack 2 og så kunne jeg endelig komme på nettet igen! Skynd dig at skilde dig af med det skidt, det kan ikke gå stærkt nok! Så får du dit internet tilbage :)