Avatar billede gripen90 Nybegynder
11. januar 2005 - 23:17 Der er 1 kommentar

Power-led lyser efter PC er slukket ?

Ja jeg ved ikke hvorfor, men min Power-led(på kabinettet) lyser stadig selv om min PC er slukket. Det er som om den lige lyser lidt svagere når PCen er slukket.

Jeg tror det er opstået i forbindelse med at jeg har sat en Connect3D Radeon X800Pro VIVO i PCen, for lyset slukkede med mit gamle R9800Pro i.

Jeg har tjekket alle kabler sidder rigtigt. At strømstikkene sidder ordentlig i HD og GFX samt at GFX sidder i bund i agp porten. Strømstikket til bundkortet sidder også ordentligt i.
Jeg har også prøvet at resette CMOS. Men ingen af tingene hjælper !
Er der nogen der har en ide om hvorfor der stadig er lys i Power led'en selv om der er slukket ? ikke at det betyder noget stort, men jeg synes det er lidt træls.

Nu har jeg igen lige haft PCen åben og jeg tog ACPI/Power-Led fra, satte den på, tog den fra og satte den på. Jeg tjekkede igen min kabler til GFX, HD og mobo og de sidder som de skal.
Jeg sætter strøm til det hele og tænder. Så lader jeg den stå lidt og så slukker jeg igen. Men igen er Power-led tændt.

Nogen gode forklaringer evt ?

Bundkortet er et AOpen AK77-400GN (VIA KT400A)
Avatar billede gripen90 Nybegynder
12. januar 2005 - 13:18 #1
Jeg har godt nok bemærket at når PCen starter så er der en blæser der kører for fuld skrue i 2sek hvorefter den kører normalt igen. Jeg tror det er blæseren på GFX, men det skulle vel ikke have noget at sige med at Power-led ikke slukker på kabinet fronten når PCen slukkes