Avatar billede boba_dk Nybegynder
11. januar 2005 - 22:41 Der er 14 kommentarer

Ikoner/knapper i Windows XP ændret - hjælp!

Min Windows XP har pludselig fået ændret sine knapper f.eks er pilene i rullebaren blevet ændret og f.eks pilene i under programmer i startmenuen til undermapperne er også ændret.

Jeg ved at maskinen havde et crash inden da, og jeg installerede en gammel acrobat reader på den inden det ændrede sig.

Da jeg fjernede acrobat reader (4.0) da, gendannede den nogle af pilene menueren i f.eks. word, men ikke i "resten" af windows xp.

HÅber der er nogen der kan hjælpe..
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 22:46 #1
har du prøvet en systemgendannelse?
Avatar billede boba_dk Nybegynder
11. januar 2005 - 22:58 #2
Systemgendannelse har ikke været slået til.
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 22:59 #3
Jeg er ikke sikker, men måske påvirker det ikke den mulighed man har hvis du genstarter og før windows loader trykker F8 og vælger at du skal starte op med sidste kendte fungere konfigeration
Avatar billede kjulius Novice
12. januar 2005 - 00:24 #4
Jeg tror du bare har fået ændret dit udseende til "Classic".

Højreklik et sted på skrivebordet. Vælg egenskaber. Vælg fanebladet "Udseende". Hvis der står "Layout typen Windows Classic", så vælg "Windows XP-layout" fra drop-down listen i stedet.
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 00:32 #5
irriterende hvis det er det... overvejede at skrive det men synes det lød for dumt hehe men satans:)
Avatar billede boba_dk Nybegynder
12. januar 2005 - 10:52 #6
Jeg har prøvet at starte med sidst kendte konfig, det virkede ikke. Jeg har ikke ændret til "classic", jeg har kontroleret.

Jeg tror nærmere at en eller anden font-fil er gået i stykker. Nogen der kender svaret på dette?
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 10:54 #7
tryk start - kør og skriv

fsc /scannow

hab din cd i drevet.. måske det finder fejlen
Avatar billede boba_dk Nybegynder
12. januar 2005 - 11:11 #8
den kan ikke finde "fsc"
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 11:31 #9
sfc /scannow

sorry
Avatar billede boba_dk Nybegynder
12. januar 2005 - 12:48 #10
Det kørte igennem maskinen og fandt intet/rettede intet. Jeg genstartede og fejlen er der stadigvæk.
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 12:52 #11
Må indrømme jeg har svært ved lige at forestille mig hvordan det ser ud, men ligner det en fejl eller en indstilling der er skyld i det?
Avatar billede boba_dk Nybegynder
13. januar 2005 - 09:44 #12
Det ligner en fejl, ødelagt font eller lign.
Avatar billede boba_dk Nybegynder
11. marts 2005 - 10:38 #13
Er der ingen der kan hjælpe?
Avatar billede kalp Novice
11. marts 2005 - 14:04 #14
kan du ikke tage et screenshot af det? send til adasdasdasd@hotmail.com