Avatar billede janker Nybegynder
11. januar 2005 - 20:46 Der er 6 kommentarer

Gebyr på betaling over nettet?

Er der gebyr hvis man betaler med udenlandsk valuta over nettet?

Eks.
Hvis jeg køber en cd fra en engelsk og betaler prisen i pund med mit visakort?

Tager banken et gebyr for at veksle eller kan man bruge den kurs de skriver til noget?
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. januar 2005 - 20:49 #1
Det afhænger af banken, jeg har aldrig betalt gebyr på SydBank.
Avatar billede janker Nybegynder
11. januar 2005 - 20:53 #2
jeg bruger forstædernes bank...??

synes bare jeg har hørt et sted at bankerne tager 30 kr for at veksle...
Avatar billede peet49 Nybegynder
11. januar 2005 - 20:57 #3
Det burde du kunne se på OnLine bank.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. januar 2005 - 21:07 #4
Avatar billede kox Nybegynder
11. januar 2005 - 21:39 #5
normalt er der ikke gebyr på benyttelse af visa/dankort til betaling. men banken tager selvfølgelig højere rente når de sælger valuta end når de køber.
når du hæver kontanter i udlandet er der gebyr på. 30 kr tror jeg det er.
Avatar billede dyrbye Praktikant
12. januar 2005 - 09:40 #6
Der er ikke gebyr når man betaler med VISA på nettet og man får en bedre vekselkurs end hvis man går i banken for at veksle.

http://www.pengenyt.dk/maj2004/pdf/kort_eller_kontanter.pdf

http://www.fbr.dk/penge/valuta/kurser/