Avatar billede jmeincke Nybegynder
11. januar 2005 - 09:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sortere data i ark

Hej Eksperter

Jeg har sorteringsopgave i excel som jeg gerne vil have løst.

Jeg har et ark hvor jeg for hver produkt har salget pr dato. Hvilket betyder at i række c står datoen og i række d står produktnummeret, som er det samme hele vejen ned indtil årskiftet, hvor der så kommer et nyt produkt nummer.

Jeg vil gerne have sorteret arket således at alle informationerne omkring 1 produkt bliver smidt i hvert sit ark. Altså i ark 1 findes produkt 1 og i ark 2 findes alle informationer om produkt 2 - osv.

Er det noget der kan lade sig gøre.?

Tak
Avatar billede mmmmmmm Nybegynder
11. januar 2005 - 12:34 #1
Ja, du kan markere alle dine data og lave en pivot-tabel, hvor du trækker produkt-nummeret både ud i kolonnen til venstre og i dataområdet, så får du en række i tabellen for hvert produkt.
Der kan du så klikke på tallet ud for produkt-nummeret, så trækker Excel alle rækker fra data-kilden ud i et nyt ark for sig selv...
Avatar billede jmeincke Nybegynder
11. januar 2005 - 12:49 #2
mmmmmmmmmmm - du er fantastisk - høj karma fra mig. Det var da en kanon funktionalitet... Det er bare helt kanon