Avatar billede msc_cph Nybegynder
10. januar 2005 - 22:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med fopen

Jeg bruger følgende script til at logge brugerinfo i en .txt-fil.

########## KODE ###########

$ip = getenv("REMOTE_ADDR");
$all = updateCount($ip,"count.txt");  // Husk at bruge \\ istedet for \
$day = updateCount($ip, "count1.txt", true);

function updateCount($ip,$fil,$daily=false) {
  $f = file($fil);
  $antal = count($f);
  $yest = time() - 1800;
  $o = 0;
  $xidag = "f";
  $idag = time();
  $idag2 = date("Y F d, H:i");
  while ($antal > $o) {
    $streg = explode(" ", $f[$o]);
      if ($ip == $streg[0]) {
      $x = "t";
        if ($streg[1] > $yest) {
          $xidag = "t";
        }
    $o++;
  }

  if ($xidag == "f") {
    if( $daily && date("z",filemtime($fil)) < date("z")) {
        $logg = fopen("$fil", "w");
        $antal = 0;
    }
    else {
        $logg = fopen("$fil", "a");
    }

    fputs ($logg, "$ip $idag, $idag2\n");
    fclose ($logg);
    $antal++;
  }

  return $antal;
}

######## KODE ########

som er taget direkte herfra: (thanks)

http://eksperten.dk/spm/489709

Men jeg får et par fejlmeldinger hver gang jeg prøver at køre siden som skal logges.

Disse får jeg i en fil der hedder ERRORLOGS:

########## FEJLMELDINGER I ERROLOG ##################

Jan 10 19:46:31 [error] PHP Warning:  fopen("../logs/count.txt", "a") - Permission denied in .... "stien til filen"
Jan 10 19:46:31 [error] PHP Warning:  fputs(): supplied argument is not a valid File-Handle resource in .... "stien til filen"
Jan 10 19:46:31 [error] PHP Warning:  fclose(): supplied argument is not a valid File-Handle resource in .... "stien til filen"
Jan 10 19:46:31 [error] PHP Warning:  fopen("../logs/count1.txt", "a") - Permission denied in .... "stien til filen"
Jan 10 19:46:31 [error] PHP Warning:  fputs(): supplied argument is not a valid File-Handle resource in .... "stien til filen"
Jan 10 19:46:31 [error] PHP Warning:  fclose(): supplied argument is not a valid File-Handle resource in .... "stien til filen"

########## FEJLMELDINGER I ERROLOG ##################

Jeg har tjekket at CHMOD er 777 på filerne som jeg skriver til.

Hvad er der galt?
Avatar billede msc_cph Nybegynder
11. januar 2005 - 13:24 #1
Slet ingen som har et bud?
Avatar billede msc_cph Nybegynder
13. januar 2005 - 13:13 #2
Ingen - jamen så lukker og slukker jeg da!