Avatar billede amx Nybegynder
10. januar 2005 - 11:41 Der er 14 kommentarer

Buet tekst i photoshop?

Hej jeg har lige et spørgsmål, er der en måde i photoshop hvor man kan skrive buet tekst.  Jeg er godt klar over at man kan bruge deformation til at lave en buet tekst. MEEEN det trækker i bogstaverne og gør dem grimme, jeg er ude efter om ikke man kan skrive buet tekst uden at det trækker i bogstaverne. alta nærmest skrive rundt som i kanten af en cd.

Håber i forstår hvad jeg mener.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
10. januar 2005 - 11:43 #1
Hvilken version har du?
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
10. januar 2005 - 11:49 #2
Avatar billede b.b Nybegynder
10. januar 2005 - 11:49 #3
Avatar billede b.b Nybegynder
10. januar 2005 - 11:53 #4
Avatar billede amx Nybegynder
10. januar 2005 - 11:54 #5
skarvenneverdies, det er lige præcis sådan jeg ikke vil have det :-) det trækker i bogstaverne og de holder ikke deres normale størrelse.  ex. prøv at lave en halvmåne med teksten " se dette link". så går det helt galt
Avatar billede amx Nybegynder
10. januar 2005 - 11:55 #6
b.b du er ude i det rigtige. men der er altså ikke lettere måde at gøre det på end denne?
Avatar billede amx Nybegynder
10. januar 2005 - 11:56 #7
jeg tænkte at der måske var et plugin :-)
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
10. januar 2005 - 11:59 #8
Så skal du selv flytte bogstavernes "anchor points"  det tror jeg ikke du kan få en plugin til at gøre
Avatar billede hcma Novice
10. januar 2005 - 13:18 #9
du har kun de 2 muligheder som skarvenneverdies (warp text) og b.b. (rounded text)
henviser til, men det ville være godt at vide hvilken version af PS du sidder med?
Der findes ingen plug-in.
Avatar billede amx Nybegynder
10. januar 2005 - 13:20 #10
Photoshop 7.0
Avatar billede hcma Novice
10. januar 2005 - 16:10 #11
så er der kun de 2 muligheder.
Hvis du har adgang til Adobe Illustrator ville det være meget lettere, da der er værktøj indbygget til kurvetekst
Avatar billede burzum Nybegynder
10. januar 2005 - 16:11 #12
Mener at man kan lave en kurve (kan ikke huske hvilket værktøj) og vælge at skrive på det. Det gøres garanteret med alm. texttool.
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2005 - 16:15 #13
Det kan man i Illustrator, hvis man har det prg.? Men det kan jo overføres til PS fra Illustrator: http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/buet.gif
Avatar billede weblex Nybegynder
10. januar 2005 - 16:17 #14
I CS kan man skrive på en path, der som bekendt godt kan være rund - men ikke i 7.0 :o/