Avatar billede benjax Nybegynder
10. januar 2005 - 11:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DOM-parsing af XML indeholdende CDATA

Jeg har et problem med nogle XML-data, som jeg skal have parset ind i et DOM-træ. XML'en indeholder bl.a. <![CDATA[-elementer. Desværre bliver disse elementer importeret som alle andre tags, i stedet for at blive smidt væk og deres indhold gemt.

Eksempel:
<item><title><![CDATA[Her er en <b>titel</b>]]></title></item>

Nu havde jeg forventet at <title> indeholdt "Her er en <b>titel</b>", men i stedet indeholder den et CDATA sub-tag.

Hvordan klarer man lige den?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2005 - 20:24 #1
Den kan da ikke bare smide CDATA væk. Indholdet er jo ikke en valid text node.

Så selvfølgelig bliver det til en cdata node.

Men hvorfor kan du ikke bruge den ?
Avatar billede benjax Nybegynder
11. januar 2005 - 19:07 #2
Jeg kan ikke bruge disse CDATA-tags, for jeg har ikke kontrol over den funktion, som tager XML'en, laver denne om til et DOM-træ, og så populerer en container-klasse.

Men, jeg har lavet det på en anden måde vha. et filter. Så... Tak, alligevel.