Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
10. januar 2005 - 01:38 Der er 7 kommentarer

Windows lukker ned med mit DFI NF2 400-al bundkort

Hej, mit problem er at jeg har købt et bundkort gennem en ven der arbejder i et firma hvor de reparere Computere, derfor har jeg kunnet få et DFI NF2 400-AL bundkort af ham til billigere penge. Efter at have installeret bundkortet korrekt i kabinettet, installere jeg windows, der efter kan den ikke finde de korrekte drive til bundkortet, (det er et nVidia nForce chipset) så jeg downloader driverne fra DFI's hjemme side, har chekket det er det rigtige bundkort, derefter har jeg installeret dem, men windows bliver ved med at lukke ned, så gik jeg ind i "system" og satte den til ikke at genstarte ved fejl. men så lidt tid efter blev min skærm blå, og der stod masse taks, med om hvis det var første gang dette skærmbilled viste sig skulle jeg genstarte computeren, det gjorde jeg så. men den bliver ved med at komme op med dette blå skærm billede. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Hilsen Jeppe
Avatar billede gl.k. Nybegynder
10. januar 2005 - 01:44 #1
Har du allerede prøvet reset CMOS ( dit bios )?
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
10. januar 2005 - 01:48 #2
Det er blevet reset'et op til flere gange, og har været inde at sætte Fail safe status til inde i BIOS, men det er det samme problem.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. januar 2005 - 08:00 #3
Det er måske derfor at det er forsøgt repareret "i et firma hvor de reparere Computere" - men det kan finde på at svigte alligevel... Derfor har tidligerer ejer/kunde fået et nyt. Og du må så trækkes med det ustabile ?
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
10. januar 2005 - 08:16 #4
Det er købt som nyt i gennem ham, han kan nemlig få det uden moms, og andre afgifter, det er 100% nyt.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
10. januar 2005 - 09:26 #5
Har du 2 stk. ram, fjern en af dem eller prøv memtest:

http://www.memtest86.com/
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
10. januar 2005 - 09:37 #6
er nu kørt uden fejl..
Avatar billede gl.k. Nybegynder
10. januar 2005 - 18:05 #7
Beskriv mere omkr. resten af din PC og hvad der står når du får "blå skærm".
Får du også blå skærm når du booter i fejlsikret tilstand ?