Avatar billede dkaaxx Nybegynder
09. januar 2005 - 23:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

dvd brændings problemer

Jeg har problmer med at brænde dvd film. (backup kopier naturligvis).

Brænderen stopper efter xx% og kommer med følgende fejlmeddelse, som ikke siger mig ret meget:
"I/O Error !
Device: [0:0:0] Philips dvdr 1640P osv.
Scsistatus: 0x002
Interuption: Check condition
CDB: 2A 00 00 03 BD bla. bla. bla...."

Jeg har prøvet med flere forskellige medier, bla. Princo og Vertibum.
Jeg har prøvet at brænde med Instant Copy og dvd decrypter.

Hardware: Soltek 400KT, AMD Athlon XP2100+, 512 DDR 3200, 60 Gb HD, Philips dual layer brænder.

PLZ. anybody ?!
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2005 - 23:46 #1
prøv lige engang med BlindWrite.. download den her
http://www.vso-software.fr/download.htm
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
10. januar 2005 - 01:40 #2
Du skal chekke hvilken form for DVD din brænder skal brænde. der findes både + (plus) skiver og - (Minus) skiver, så hvis du har købt de forkerte dvder kan din brænder ikke læse/brænde dem.
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
10. januar 2005 - 01:40 #3
Du skal chekke hvilken form for DVD din brænder skal brænde. der findes både + (plus) skiver og - (Minus) skiver, så hvis du har købt de forkerte dvder kan din brænder ikke læse/brænde dem.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. januar 2005 - 07:51 #4
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2005 - 08:28 #5
Prøv evt. en firmware opdatering - læg mærke til at Philips tager penge for disse...
Avatar billede dkaaxx Nybegynder
10. januar 2005 - 10:17 #6
Jeppe: Den kan brænde både + og -, så det burde ikke være problemet.
Majsmarken: Det her har ikke noget med mine tidligere spm. at gøre
John: Det har ikke noget med firmware at gøre.

Brænderen kan læse både +/- og original film, men den vil ikke brænde, hverken ISO eller PDI --- har prøvet Princo både + og - skiver.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. januar 2005 - 10:27 #7
<dkaaxx>: Næææ - men der er større mulighed for indlæg hvis du tidligere HAR givet feedback igen... Eller bliver folk "lidt sure" ...så er folk også mere villige til at komme med indlæg...

http://expfaq.1go.dk/?id=63#hvad_betyder_flagene
http://expfaq.1go.dk/?id=75#mange_point_ude
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2005 - 12:01 #8
Hvordan kan du være sikker på at det ikke har noget med firmwaren at gøre? Du ved jo ikke hvad problemet er, så hvorfor blankt afvise?
Avatar billede dkaaxx Nybegynder
11. januar 2005 - 16:00 #9
Fordi jeg har den samme brænder til at køre i en anden maskine uden problemer, og uden at opdatere firmware.

Men jeg kan sige, at CPU'en er ca. 70 grader varm...det er for højt, det ved jeg godt, men det undre mig bare, at den godt kan ligge filmene ind og komprimere  dem(som så vidt jeg ved, er det der bruger flest resurcer), men den vil ikke brænde...
Avatar billede dkaaxx Nybegynder
11. januar 2005 - 21:42 #10
Lukket
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 22:06 #11
bare et spørgsmål... prøvede du med blindwrite?
Avatar billede dkaaxx Nybegynder
11. januar 2005 - 23:17 #12
Nej, jeg hader demoer og trial og alt såen noget...er det godt ?
Bruger selv instant copy -> kan få menuer osv. med...
Avatar billede kalp Novice
11. januar 2005 - 23:18 #13
dkaaxx>> Du kan afinstallere det lige efter hvis ikke det kan, men synes bestemt du skal prøve med det... Det er godt