Avatar billede milvos Nybegynder
09. januar 2005 - 21:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opstartsproblemer efter strømudfald i orkan.

Jeg har problemer med at få startet min XP efter strømudfald. Min maskine skriver at : Windows kunne ikke starte da denne fil mangler eller er beskadiget: windows\system32\config\profil

Den skriver ikke nogen om hvilken filder der mangler eller er beskadiget.

Har prøvet at køre en repair, den geninstallerede dog en ny version. Hvad gør jeg ??????
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. januar 2005 - 21:37 #1
Start - Kør - Skriv - sfc /scannow
Husk mellemrummet mellem    sfc og /

sfc står for -> (S)ystem(F)ile(C)hecker

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det.
Avatar billede milvos Nybegynder
09. januar 2005 - 21:40 #2
Skal jeg gøre det i den nye XP, jeg kan jo ikke komme ind og køre noget som helst på den gamle XP
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. januar 2005 - 21:42 #3
Øhm - vil det sige du nu har 2 versioner af xp installeret ?
Og er det på samme partition ?
Avatar billede milvos Nybegynder
09. januar 2005 - 21:43 #4
Ja
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. januar 2005 - 21:47 #5
Det er noget værre skidt at ha mere end et styresystem installeret på samme partition. Hvordan du lige kringler den ved jeg ikke.
Mit hovedfelt er virus og spyware, så mon ikke der kommer nogle kloge hoveder som kan hjælpe dig, bedre end jeg.
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2005 - 22:22 #6
Klik på start > indstillinger > kontrolpanel > system, fanebladet system, indstillinger under start og genoprettelse.  Klik knappen ”Rediger”

Nu vil du se nogle linier der se nogenlunde sådan ud.
Kopier dem og gem dem i et ny notepad dokument, kald den f.eks boot.ini-backup - skal bruges som sikkerhed.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Home Edition" /fastdetect

I den "oprindelige" notepad, Slet den nederste linie så den se således ud:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Home Edition" /fastdetect

Husk at gemme.
Avatar billede milvos Nybegynder
09. januar 2005 - 22:31 #7
Ja det ved jeg godt, menn kan jeg ikke reparerer den "gamle version" her sletter jeg jo bare adgangen til den ude i opstarts billedet. Der bliver jo ikke repareret noget. Jeg ville helst have den "gamle" til at køre pga. netbank, virun, samt alt andet der ligger i reg. databasen
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2005 - 22:38 #8
OK, har du lavet en repair på den rigtige måde?

Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede milvos Nybegynder
09. januar 2005 - 22:48 #9
Der prøver jeg, vender tilbage i morgen, tak for hjælpen
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. januar 2005 - 08:14 #10
Avatar billede haverslev Novice
30. januar 2005 - 21:10 #11
lægger et svar :)