Avatar billede a-milan Nybegynder
09. januar 2005 - 18:42 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Defekt skærmkort eller??

Hej Eksperter

Mit problem består i at min PC "staller" dvs. fryser med lyd når jeg spiller Halflife 2, hvor efter meddelsen:                  -Instruktionen ved 0x241f8977 referende hukommelse ved 0x01d3f5c0 Hukommelsen kunne ikke "read"
Tryk på ok for at afslutte

Det sker på vilkårlige tidspunkter, fra et halvt minut til 10-15min.
-og man har selvfølgelig ikke en chance for at save...

Jeg har scandisk'et, defragmenteret, rep.Win (lagt sp2 osv. ind igen) opdateret drivere til grafikkort og bundkort,og selvfølgelig  kørt virustjek, og ad-aware. Men den bliver ved!!!  :-(
Jeg har også verificeret Halflife 2 gennem steam uden det løste noget...
Er der evt. en der kunne hjælpe, for jeg er ved at blive desperat nu!!!
Avatar billede a-milan Nybegynder
09. januar 2005 - 18:43 #1
PS. min PC er sådan stykket sammen:
CPU P4 2.8 prescott
MB  Gigabyte GA 81848E(L)
Chipset Intel 865pe
Ram 2x512MB Kingston DDR400
HD Seagate 80GB
Grafik ATI Saffire Radeon 9600 Atlantis (256MB)
Win XP
SP2
Avatar billede madsgr Nybegynder
09. januar 2005 - 18:45 #2
har du prøvet at geninstalere hl2 ???

dine saves bliver ikke slettet
Avatar billede madsgr Nybegynder
09. januar 2005 - 18:48 #3
da jeg spillede css sagde den noget lignede da jeg gik ind og ændrede noget i et text document gemt i en af css mapperne...

jeg skulle ændre console knappen til ' men da jeg gjorde det gik den også helt amok... den sagde noget lignede det du skriver....

har du ændret noget som jeg gjorde for nylig ?
Avatar billede a-milan Nybegynder
09. januar 2005 - 18:57 #4
Jeg har ikke ændret noget, og jeg har kørt en "validate data" fra steam, som opdaterer alle filerne i spillet. Jeg har ikke geninstalleret spillet da det er rimeligt omstændigt, med det der steam-skidt...
Avatar billede madsgr Nybegynder
09. januar 2005 - 19:06 #5
ja.... det var mit bud...

men jeg tror bestemt ikke det er dit grafikkort hvis windows og sådan nogwt stadigvæk virker....

jeg ville nu geninstalere det alligevel... men du bestemmer
Avatar billede a-milan Nybegynder
09. januar 2005 - 19:23 #6
Jo tak, det er et forsøg værd, jeg har brugt oceaner af tid på problemet, så det må prøves, jeg kan jo ikke spille det alligevel...
lige et øjeblik...
Avatar billede a-milan Nybegynder
09. januar 2005 - 20:17 #7
Den står stadig og indlæser spillet, og har gjort det længe, gjorde din også det?
Avatar billede a-milan Nybegynder
09. januar 2005 - 20:18 #8
Ups, der var den...
Avatar billede a-milan Nybegynder
09. januar 2005 - 22:21 #9
HL-2 geninstalleret, den fryser stadigvæk efter et kort øjeblik, allerede i rootmenuen når jeg vælger load game, kan jeg høre at lyden "staller" men spillet går igang, hvorefter det efter kort tid dør. jeg har afinstalleret HL-2 men ikke steam, da jeg ikke mener det direkte har noget med spillet at gøre, ihvertfald når der spilles...
-andre bud??
Avatar billede gl.k. Nybegynder
09. januar 2005 - 22:30 #10
Kør´ en 15 minutter " torture test " i
prime95:
http://www.mersenne.org/freesoft.htm

se om den afbryder og melder fejl.
Avatar billede a-milan Nybegynder
09. januar 2005 - 22:35 #11
ok -prøver sgu lige...
Avatar billede a-milan Nybegynder
09. januar 2005 - 22:46 #12
Hvor lang tid tager testen?
Avatar billede a-milan Nybegynder
09. januar 2005 - 22:49 #13
sorry... dumt spørgsmål!
Avatar billede a-milan Nybegynder
09. januar 2005 - 22:58 #14
jeg er kommet til at starte en 1times test, og er nødtil at afbryde den da jeg skal tidligt op i morgen, men den kører da fint indtil videre...
Avatar billede gl.k. Nybegynder
10. januar 2005 - 01:12 #15
Det var under ( i prime )  optinons-torture test - blemd ( default ), regner jeg med. Kørte den uden melde fejl er ram og CPU ok.

prøv følgende så:

- tag siderne af PC´en. Evt. bliver grafikram for varmt.Hvis det ikke hjælper:
-slå fastwrites fra i driver settins menu, se om det hjælper. Stadig ikke:
-slå Vpu recover fra også.
-prøv med AGP 4x ( bios )
-af-/geninstaller grafikkortdriveren igen
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
10. januar 2005 - 01:47 #16
Mit grafik kort gjorde præcist det samme... fik købt et mod (en ekstra ting) til mit grafik kort, det var en ny køler, som jeg fik installeret og der har ikke været problemer siden.
Avatar billede a-milan Nybegynder
10. januar 2005 - 17:04 #17
-k. jeg har slået Vpu recover fra, det hjalp ikke lige, så vil jeg prøve fastwrites, men kan ikke finde det, hvor gemmer det sig?
-Jeppe, mit kort er med passiv køling, men føles ikke varmere end jeg ikke brænder fingerne...?!
Avatar billede gl.k. Nybegynder
10. januar 2005 - 18:20 #18
En mulighed er , at grafikort ram bliver for varmt. Har du evt. en blæser, som kan give grafikkortet lidt "ekstra luft"?

Ellers kan du prøve ( kun et forsøg jo ) at underclocke dit grafikkort lidt, resulterende i mindre varmeudvikling.

Læs ellers her:
http://download.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=59376

Så evt. hent Cat. v. 4.12:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=910

(Fastwrites---> i bios?)
Avatar billede a-milan Nybegynder
10. januar 2005 - 23:30 #19
Jeg fik hentet den catalyst 4.12, hmm.... Ja, det tager jo lige sin tid at teste det, men den døde igen :-(
Jeg ved ikke hvordan jeg kommer ind og underclocker grafikkortet, det er da værd at prøve, og så henter jeg en ekstra blæser i morgen...
-men det er som om problemet først er opstået længere inde i spillet, dvs. det har kørt...  sådan en grafikchip kan den blive dårligere med tiden, evt. hvis den en gang har været for varm??
Avatar billede a-milan Nybegynder
11. januar 2005 - 20:31 #20
Så blev det også prøvet, jeg har købt en blæser og 4 køleplader en til hver ramklods, og har monteret det, jeg nåede ca. 10 sek ind i spillet så døde den!!! Så kan det da vel ikke være temperaturen vel?  Og igen med den ovennævnte fejlmeddelelse!!!  NU er jeg snart på herrens mark! Der er vel ikke nogen der kan tyde denne fejlmeddelse??
Avatar billede a-milan Nybegynder
11. januar 2005 - 21:00 #21
Jeppe, det var vist ikke temperaturen...
Avatar billede gl.k. Nybegynder
12. januar 2005 - 01:04 #22
Avatar billede a-milan Nybegynder
12. januar 2005 - 19:42 #23
Tusind tak k.! jeg napper det fra en ende af, og så ser jeg hvad der sker...
Jeg har selvfølgelig været igennem FAQ. på steam (dem der admin.Halflife2, ((hvis du ikke selv har spillet))der er masser der har den fejl, men ingen løsning der lykkes for mig dér... Så kan ske at løsningen ligger i disse links :-)
Avatar billede a-milan Nybegynder
14. januar 2005 - 23:30 #24
S..... osse!!!  Jeg har vendt op og ned på min PC nu, (kører dog stadig;-) uden nogen virkning, bortset fra at den er begyndt at genstarte helt, men uden den besked med at systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl!  Hvor "hot" må såden en 2.8 Presscott blive, for den ligger omkring 60-65grader, ken det have noget med prob. at gøre?
Avatar billede a-milan Nybegynder
20. januar 2005 - 22:32 #25
Jeg har stadig ikke løst mit problem, så hvis nogen evt.har en løsning er de velkommen til at komme med den... :-)
Avatar billede a-milan Nybegynder
20. august 2010 - 12:18 #26
Ingen løsning, spil afinstalleret og arkiveret lodret! :-(