Avatar billede izyr Juniormester
09. januar 2005 - 18:03 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Ekstern Harddisk med usb 2.0 overførselsproblemer

Hejsa
Jeg har en ekstern harddisk som overfører via usb.
Problemet er at når jeg så sender filer fra min harddisk over på min kammerats stationære pc så får jeg ofte fejlmeddelse.
Først siger den at den ikke kan finde filerne og at jeg skal kontrollere at stien er den rette.
Derefter siger den:
Windows - Forsinket skrivning mislykkedes
Windows kunne ikke gemme alle data for filen F:\$Mft. Data er blevet mistet denne fejl kan skyldes en fejl i din computerhardware eller netværksforbindelsen. Prøv at gemme filen et andet sted.

Men uanset hvor jeg prøver at gemme sker det samme....

Har I nogen ide til hvad der kan være galt og hvordan det problem kan løses??
Avatar billede durany Nybegynder
09. januar 2005 - 18:06 #1
mit råd er at få dig firewire 1394 istedet for at bruge usb.. det går meget hurtiger og er rigtig godt til speciel eksterne hd..
Avatar billede izyr Juniormester
09. januar 2005 - 18:08 #2
Jamen nu har jeg jo et problem med den usb harddisk og det er KUN på denne pc jeg har det problem...
Avatar billede halifax Nybegynder
09. januar 2005 - 19:40 #3
Bliver din USB 2.0 eksterne harddisk korrekt fundet på din kammerats stationære pc - altså ses den i Stifinder eller Denne computer uden problemer?
Har din kammerats computer USB 2.0 understøttelse?
Avatar billede nopsen Ekspert
09. januar 2005 - 22:55 #4
det kan være fordi han ikke har installeret chipset drivere, eller kører med SP1 som minimum.
Avatar billede izyr Juniormester
09. januar 2005 - 23:36 #5
han har SP2 inde... og jeg har fundet nogle chipsæt drivere til IDE... er det de rigtige... brugte Everest til at se hvilket chipsæt den brugte og kan det passe at det er det der hedder SiS? eller hvordan kan jeg se det? Men tror nu ikke at det er pga dem.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 01:57 #6
det kan sagtens passe at det er SIS chipset, men der er flere at vælge mellem, så de rigtige drivere skal installeres til det og helst de nyeste, især efter at SP2 er kommet.
den nemmeste måde er at gå ind på producentens hjemmeside og hente dem der.
i de fleste tilfælde er IDE understøttet i chipset driverne, foruden AGP, USB osv, så få hentet de nyeste, hvis i er i tvivl, så skriv herinde hvilket bundkort det er.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 02:00 #7
USB 2 er understøttet i SP1 til de fleste bundkort, men kører først optimalt hvis de korrekte chipset drivere er installeret.
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
10. januar 2005 - 02:27 #8
Få fat i et firewire stik/PCI kort, det er meget hurtigere, og er det optimale for eksterne harddiske.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 02:31 #9
jeppe7100> det er ikke en løsning at vælge noget alternativt, hvis der er et problem med en enhed.
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
10. januar 2005 - 03:29 #10
Ja ok.. det er rigtigt nok.. i må undskylde for et ukerrekt svar.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 04:13 #11
helt ok jeppe :)
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 04:15 #12
vil dog give dig ret i at firewire kører hurtigere og mere stabilt, men kun en løsning hvis usb controlleren er i udu.
Avatar billede izyr Juniormester
10. januar 2005 - 11:29 #13
hehe kan vi ikke lige komme tilbage til spørgsmålet :-)
Avatar billede izyr Juniormester
10. januar 2005 - 11:29 #14
der må da kunne stilles et eller andet op med det eksisterende så det kan køre?
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 14:25 #15
jamen du har ikke svaret på om du har hentet de nyeste chipset drivere?
Avatar billede izyr Juniormester
10. januar 2005 - 21:24 #16
ja, det har jeg... tror jeg da nok. Ifølge everest var det SIS 648 chipsæt så det har jeg prøvet... men ved da ikke om det er det rigtige...  de dersens Via4in1 kan de bruges til den slags?
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 21:33 #17
nej via 4in1 er til via chipset, så det er korrekt du bruger sis.
Avatar billede izyr Juniormester
11. januar 2005 - 09:44 #18
der var bare flere forskellige... men gik ud fra at det var IDE driverne...? ikke at det hjalp dog
Avatar billede nopsen Ekspert
11. januar 2005 - 18:07 #19
det bedste du kan gøre er at hente chipset driveren hos producenten af dit bundkort, gjorde du det?
Avatar billede izyr Juniormester
12. januar 2005 - 00:48 #20
jeg kan jo prøve igen dernede... men eftersom det er en fujitsu siemens prøvede jeg jo at kigge derinde... men sikke et cirkus... prøver igen næste gang jeg er nede ved dem
Avatar billede nopsen Ekspert
12. januar 2005 - 00:54 #21
det er mere bundkortets producent og ikke selve mærket på hele maskinen.
hvilket navn og model har det bundkort der sidder i?
Avatar billede izyr Juniormester
12. januar 2005 - 18:17 #22
det må være det der hedder 648 max... sis eller msi. Kan jeg ikke lige huske...
Avatar billede nopsen Ekspert
13. januar 2005 - 19:04 #23
Avatar billede izyr Juniormester
19. januar 2005 - 12:22 #24
ja, så er det også prøvet... den siger også noget med at den ikke kan finde destinationen... tror vi prøver at formatere skidtet og se om det hjælper
Avatar billede halifax Nybegynder
19. januar 2005 - 13:28 #25
Har selv en P4 pc med MSI bundkort og SiS 648-Max chipset.

MSI har på deres site en funktion med LiveUpdate der selv finder BIOS og/eller drivere til opdatering på ens pc. Har I ikke prøvet det - for så går resten næsten af sig selv.
Avatar billede halifax Nybegynder
19. januar 2005 - 13:36 #26
Hvis du klikker på det link nopsen har lagt ovenfor og dernæst på sitet klikker på Utility under Mainboard øverst fremkommer MSI LiveUpdate på listen over utilities.
Download og installer LiveUpdate og derefter kør det
Avatar billede izyr Juniormester
07. februar 2005 - 22:20 #27
det har vi skam prøvet....
Avatar billede izyr Juniormester
08. maj 2005 - 09:55 #28
vi må prøve at formatere hans computer og se om det ændrer problemet...
Avatar billede nopsen Ekspert
08. maj 2005 - 16:44 #29
var lige ved at tro du var helt væk :)

ok vend tilbage og lad os høre hvordan det går.
Avatar billede izyr Juniormester
21. april 2006 - 00:21 #30
forældet