Avatar billede deathblow Nybegynder
09. januar 2005 - 16:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjemme netværk køre langsomt, og overføre data utrolig langsomt?

Hejsa, har lige et spørgsmål vedr. noget som har irriteret mig utrolig længe

Min bror og jeg har almindelig ADSL, og bruger en router (i dette tilfælde en trådløs 11mbit fra TDC) i vores netværk.

Jeg har lige installeret Windows XP, og det samme har min bror (jeg havde win2k før, og problemet var det samme på det tidspunkt).

Når går over på nogen af hans drev, så køre det hele utrolig langsomt, det tager en krig at bladre igennem forskellige mapper, da den står og tænker et godt stykke tid, inden den åbner mappen. Andre gange registerer den det slet ikke, og jeg skal klikke igen før den så går ind i en mappe.
Når jeg prøver at overføre filer, så er det heller ikke et behageligt resultat. Tager mellem 30-60 min (hvis ikke længere, er et stykke tid siden jeg har haft tålmodighed til at vente på den er færdig) at overføre omkring 5-700 mb.

Det kan da ikke passe det skal tage så lang tid med 11mbit LAN?

Et andet problem er, at selvom vi er i samme "workgroup", så kan vi ofte slet ikke finde hinanden inde i "My Network places", jeg bliver nødt til f.eks. at skrive "\\192.168.0.3\d\" før jeg kan komme ind på hans drev, og omvendt kan han slet ikke gøre det, selvom jeg også har delt mit D-drev

Nogen som kan hjælpe med at få vores netværk til at køre som et netværk burde køre, altså:
1. Vi kan se hinandens delte drev hele tiden
2. Vi kan gå ind på hinandens drev, og det vil stadig køre hurtigt
3. Vi kan overføre med en anstændig LAN hastidig mellem vores computere.

Håber nogen vil være i stand til at hjælpe, på forhånd tak :)
Avatar billede leif Seniormester
09. januar 2005 - 16:56 #1
Sæt 2 FTP servere op i stedet for ! Min erfaring på et WorkGroup netværk er at der til tider er problemer med at se og tilgå hinanden ! Jeg er klar over at det ikke er det optimale, men evt. prøv lige for at se om det ikke skulle gå en lille smule hurtigere !
Avatar billede deathblow Nybegynder
09. januar 2005 - 17:04 #2
Hmm okay, kan da godt være jeg lige skal prøve om jeg kan huske hvordan man gør :]
Prøver lige at se om jeg kan finde ud af det om et par timer
Avatar billede deathblow Nybegynder
09. januar 2005 - 20:07 #3
hmm, jeg har lige prøvet med "Fasttream NETfile FTP" som server, og "Leech ftp" som klient, og den overføre kun med ~ 350 kb/sec, så det tager stadig ~ 30+ min at overføre ca. 700 kb/s.
Avatar billede deathblow Nybegynder
11. januar 2005 - 12:34 #4
Anyone? :)
Avatar billede goofy75 Nybegynder
11. januar 2005 - 23:37 #5
Hmmm nu siger du 11mbit - så vil jeg nu sige at det vel giver dig ca. 1/2 til "data" da resten jo er headers og trailers, fejl korektion osv. pakker...

så hvis vi siger 4-5mbit reel hastighed, vel og mærke hvis du har 100% connection og alt det der... som reglen er det jo en del lavere!

Selv har jeg 54Mbit og det synes jeg nu stadig ikke er noget at råbe hura af - jeg kan vel nævne den berømte KISS DVD afspiller, dens indbyget 11mbit LAN kan overhoved ikke afspille en film trådløst, det er simpelthen for langsomt - selv om man skulle mane det var ok... Her fejler teori og praksis :)

Så hvis det skal gå hurtigt, så må det blive 54 eller 108 trådløst... ...eller frem med det gode gamle 100mbit kabel!

ALDI havde for noget tid siden nogle usb2 netværks kabler til 70,- så har du teoretisk 480mbit...