Avatar billede mrgarcia Nybegynder
09. januar 2005 - 13:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg en trojan virus?

jeg har nu prøvet alle prøgrammer jeg kan finde... og jeg har endnu kke formået at slette min virus infektion....

hvordan gør jeg???
helP
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2005 - 14:07 #1
download hijackthis... herfra http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

det ligge et stykke ned på siden.

scan med det og kopir den log der bliver produceret herind. Du skal ikke selv fixe noget med hijackthis
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
09. januar 2005 - 14:09 #2
Nu ved jeg ikke hvad du har prøvet, men start med at prøve dette gratis antivirus-program: http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=440

Hent evt: http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=457 også.

Prøv først og se om det ikke virker. De plejer fjerne det meste!
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
09. januar 2005 - 14:09 #3
Ja Hijackthis virker altid, men lad som sagt være med at fjerne noget med mindre du ved hvad det er..
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2005 - 14:14 #4
http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis

Du kan også downloade hijackthis der hvis du ikke kan finde det på det andet link
Avatar billede burzum Nybegynder
09. januar 2005 - 14:15 #5
En rigtig god virusscanner er http://housecall.trendmicro.com - hvis den ikke kan fjerne virusen, så har den altid en guide til hvordan man fjerner den manuelt.
Avatar billede norbert Nybegynder
09. januar 2005 - 18:09 #6
Her er lidt flere muligheder:
http://www.dvdrip.dk/
Avatar billede norbert Nybegynder
09. januar 2005 - 18:09 #7
UPS sorry - forkert tråd :-)
Avatar billede dalix Nybegynder
09. januar 2005 - 18:53 #8
prøv trojanhunter har selv programmet installeret,  og det har reddet mig flere gange, du kan få en 30 dages gratis trial version her, istallerer det og dobbeltklik på iconet og sæt flueben i automaically remove trojans, og tag derefter en full scan,

http://www.trojanhunter.com/products/TrojanHunter.exe
Avatar billede dalix Nybegynder
09. januar 2005 - 19:01 #9
Husk at slå din systemgendannelse fra inden du scanner, højreklik på denne computer, fanebladet systemgendannelse, sæt flueben i deaktiver systemgendannelse, og genstart bagefter, husk at slå den til igen bagefter.
Avatar billede mrgarcia Nybegynder
12. januar 2005 - 15:46 #10
Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\sstray.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
C:\WINDOWS\anvshell.exe
C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\SETI@home\SETI@home.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\AcroRd32.exe
C:\DOCUME~1\Martin\LOCALS~1\Temp\Temporary Directory 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe
C:\DOCUME~1\Martin\LOCALS~1\Temp\Temporary Directory 2 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll (file missing)
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\PROGRA~1\TEXTware\QUICKF~1\PlugIns\IEHelp.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [nForce Tray Options] sstray.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Program Files\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [anvshell] anvshell.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LiveNote] livenote.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [seticlient] C:\Program Files\SETI@home\SETI@home.exe -min
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Gyldendals Røde Ordbøger.lnk = C:\Program Files\TEXTware\Illuminator 2\Illview02.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.1_01\bin\npjpi141_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\j2re1.4.1_01\bin\npjpi141_01.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O16 - DPF: {3AF4DACE-36ED-42EF-9DFC-ADC34DA30CFF} (PatchInstaller.Installer) - file://F:\content\include\XPPatchInstaller.CAB
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Internet Security Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
O23 - Service: Norton Internet Security Accounts Manager - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\NISUM.EXE
O23 - Service: ASUS Driver Helper Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Norton Internet Security Proxy Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

hey kalp her er den
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. januar 2005 - 16:11 #11
Loggen er ren, hvis man ser bort fra messenger plus 3.

Kan du fortælle noget mere om hvor den finder den trojaner henne ?

Hvis det er i folderen _restore, kan du komme af med den ved at deaktivere sytemgendannelsen, genstarte og herefter aktivere systemgendannelsen igen.
Avatar billede mrgarcia Nybegynder
12. januar 2005 - 20:33 #12
hvordan slå jeg systemgendaneldse fra??
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 21:21 #13

læs den kommentar
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 21:24 #14
og sorry.. har været ude hele dagen men kan se tonnybrandt har været så venlig at kigge den igennem:)
Avatar billede dalix Nybegynder
12. januar 2005 - 23:22 #15
Du deaktiver systemgendannelse ved at højreklikke på denne computer trykke egenskaber, vælge fanebladet systemgendannelse, sæt flueben i deaktiver systemgendannelse, og genstart. Husk at slå den til igen når du er færdig med at scanne.