Avatar billede polle8 Nybegynder
09. januar 2005 - 01:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg apache serveren til at vise den fejl side jeg vil

Hej Eksperter
jeg har et lille login script på min side som ligger brugernavn+adgngskode sammen med .htm og på den måde finder man den rigtige side hvis man kender det fulde navn på filsen som man vil åbne.

mit spørgsmål er hvordan får jeg appache serveren til at komme med en fejl meddelse som jeg vil have og ikke bare en standart side der fortæller "404 Not found" og hvilken url man prøver at komme ind på.  kunne være kanon om man kunne få den til at gå tilbage til min start side....  går udfra det er en html side man bare skal finde et sted i apache mappen.....

Håber det kan hjælpe ellers skriv

PFHT :)
Avatar billede moocher Nybegynder
09. januar 2005 - 01:03 #1
du retter linien (tilføjer linien)

ErrorDocument 404 /sti/til/dit/fejldokument/404.html
Avatar billede moocher Nybegynder
09. januar 2005 - 01:06 #2
Microsoft Internet Explorer 5 mener ikke, at sider der fylder mindre end 512 bytes er værd at vise og erstatter dem med en Explorer-fejlmelding..

Så hvis din fejlside er meget lille kandu fylde den lidt ud med

<!-- skriv en masse tekst her bare for at fylde på -->
Avatar billede polle8 Nybegynder
09. januar 2005 - 01:32 #3
kan ikke lige få det til at spille

har rettet i filen httpd.defult.conf

har fjernet # nederst i filen og rettet filen inde i error til så der står nede i den engelske del af teksten.  Siden kan ikke vises prøv at klikke her.....
men det bliver ikke vist og filen fylder ca 10 kb så det er ikke filstørelsen der e fejlen

skal apache genstartes for at ændringerne på fejlsiden... ???
Avatar billede moocher Nybegynder
09. januar 2005 - 01:40 #4
nej det er i din .htaccess fil
Avatar billede polle8 Nybegynder
09. januar 2005 - 01:51 #5
jeg har lige lavet en fil som hedder .htaccess og den indenholder
følgende

errordocument 404 http://minhjemmeside.dk
<-- Rigtigt meget fyld-->

filen fylder 808 bytes

den ligger sammen med mine hjemmesider

i mappen htdocs
Avatar billede moocher Nybegynder
09. januar 2005 - 01:56 #6
Det er skam ikke .htaccess der skal have meget fyld.. det er din fejlside ;)

husk at den skal hedde ".htaccess" ikke noget med hej.htaccess eller .htaccess.txt
Avatar billede moocher Nybegynder
09. januar 2005 - 02:02 #7
Avatar billede polle8 Nybegynder
12. juni 2009 - 15:21 #8
Moocher kom med et svar og du får points. :)
Avatar billede moocher Nybegynder
12. juni 2009 - 18:51 #9
Fik du det til at virke efter 4 år :D