Avatar billede lasse_domino Nybegynder
07. januar 2005 - 17:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opgaver til asp

Er der ikk et sted hvor man kan få nogle opgaver, som man kan løse for at blive bedere til at kode og lære koderne udenad...

Lasse
Avatar billede tjaz Nybegynder
08. januar 2005 - 02:12 #1
Hej lasse ...

Det jeg har gjort for at blive bedre er at tilbyde folk min hjælp omkring mindre websites ... du kan evt prøve under kategorien freelance (eller hvad den nu hedder) her på sitet. Hvis du ikke har helt med noget der, kan du sikkert finde en lille forening i den by hvor du bor som helt sikker godt kunne bruge en hjemmeside til et eller andet (ofte har sådan nogle nemlig ikke kompetence til at lave dem selv eller råd til at få lavet noget ude i byen og så kan du oveni være heldig at score en kasse øl :D).

Du kan også prøve at lave nogle projekter som udfordre dig selv og så ikke bare give op hvis du rammer noget som du ikke kan finde ud af men blive ved indtil det virker ... til kan fx være ved at lave et community til dit personlige site eller noget i den stil ... der er ingen garanti for at folk vil bruge det, men måske kunne man lave noget til vennerne med noget forum, internt mail system og billed upload m.m. jo flere funktioner du kan få bygget ind jo bedre. (det er som sagt for at øve sig, ellers skal man begrænse det :D)

Håber du fik nogle ideer.
Avatar billede lasse_domino Nybegynder
08. januar 2005 - 15:11 #2
Takker for et godt svar...... :D
Avatar billede nelander Nybegynder
09. januar 2005 - 01:28 #3
Hej,
personligt tror jeg egentlig den bedste måde at lære koder er, at man lærer de grundlæggende ting for det sprog man vil lære, så kigger man nogle af de free-source-koder, der ligger på nettet og så laver man sit helt eget projekt, hvor man kan blive ved med at udvikle sig selv og sine koder.
Det var sådan jeg startede for 2 år siden, og i dag har jeg min hjemmeside (croup.lir.dk), hvor der både er jokes, chat og mulighed for at skrive til de andre brugere :)
På den måde har man nemlig ikke lovet nogen noget, som man måske ikke lige kan finde ud af at lave, når man lige er startet.
Avatar billede lasse_domino Nybegynder
14. januar 2005 - 18:39 #4
takker igen.... :D