Avatar billede steen_hansen Forsker
07. januar 2005 - 15:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fede tutorials og editorer?

Jeg vil prøve at kigge på ASP.Net og vil høre, om I har links til nogle gode tutorials?

Desuden vil jeg gerne vide noget om editorer. Jeg har downloadet WebMatrix, men er det det bedste?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2005 - 15:42 #2
VS.NET er vel det bedste (men koster altså penge)
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. januar 2005 - 15:46 #3
Ok, det ser godt ud. Men kan du anbefale noget freeware, der er bedre end WebMatrix?

Normalt bruger jeg Notepad til ASP, men jeg vil gerne lære .NET at kende ordentligt, og det går vel bedre med en editor?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2005 - 15:50 #4
Nej.

Måske. Du er nok mere produktiv med en IDE. Men du lærer formentlig mest ved
at skrive det hele selv i notepad fremfor at have en smart wizard som
genererer en masse kode for dig.
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. januar 2005 - 15:54 #5
Det har du ret i, men jeg er totalt nybegynder mht. ASP.Net. Jeg tror dog jeg vil gå igang med de ovenstående links.

Lægger du et svar her også? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2005 - 15:58 #6
svar
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. januar 2005 - 15:58 #7
Takker :)
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
07. januar 2005 - 17:22 #8
Du kan også prøve en gratis visual studio 2005 express (beta), det er virkelig en IDE der vil noget. Hvis du så kan lide den, kan du købe den når den kommer ud, 1000 kr. er sku ikke mange penge for sådan et program.

http://lab.msdn.microsoft.com/vs2005/
Avatar billede burningice Nybegynder
07. januar 2005 - 18:40 #9
der er også #develop som er helt gratis. Fint IDE, undrer mig over arne_v ikke har anbefalet det allerede ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2005 - 18:43 #10
ShapDevelop er en glimrende IDE til kode.

Men der er vist ikke ret meget support for ASP.NET som sådan.
Avatar billede burningice Nybegynder
07. januar 2005 - 18:44 #11
og ang. vs2005 vil jeg vælge at holde mig væk fra den endnu... den er beregnet til asp.net 2.0, og så er man altså noget lost da ikke mange webhoteller vil installere .Net framework 2.0
Avatar billede burningice Nybegynder
07. januar 2005 - 19:04 #12
arne_v>> ved at importere System.Web.dll burde man vel få fat i al koden deri?

Hvis det er en UI-editor til asp.net du tænker på, så har du ret. Men hvad, der er VS.Net da også noget crap.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2005 - 19:12 #13
Selvfølgelig kan man bruge System.Web i SharpDevelop. Men .aspx filen skal skrives
udenfor og man skal selv deploye etc..
Avatar billede steen_hansen Forsker
08. januar 2005 - 08:33 #14
Hvad står IDE for? Interface Development Environment, eller noget i den stil? :)
Avatar billede burningice Nybegynder
08. januar 2005 - 14:18 #15
Integrated Development Environment :)