Avatar billede martinenevoldsen Nybegynder
06. januar 2005 - 17:13 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Vurder kommende hjemmeside

Hej,
Vurder venligst denne hjemmeside, kig på brugevenligheden, designet og hvad i nu ellers synes?

Url'en: http://enevoldsenmartin.users.whitehat.dk/cubedesign/

Mvh.
Martin
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
06. januar 2005 - 17:22 #1
Min første tanke var specailt men faktisk fedt og andre ledes, og det for jo som du nok ved ofte en bruger til og surfe videre så det er der slet ikke noget galdt i det er faktisk en god ting.
Hvis jeg skal sige lidt om farverne, passer de godt sammen, det er nogle tunge farve, men jeg synes ikke de skære vildt meget i øjnenen, der jo som vi kender det selv for os til og lukke siden med det samme, ofte. Altså gode farve sammensætninger. Det er er også OK.

Hvis vi skal kigge lidt på læsbarheden, så har selve indholdsteksten læsevenlig, den er lille men der er godt med luft imellem bogstaverne så det er lige til og læse. Men der imog min menu tekst og overskrifts tekst, den er for meget sammen præset. Den er en del sværer og læse, og ikke brugervenlig, der skal lige bruges 2 sek mere for og kunne tyde det. Skal rettes synes jeg helt klart.
Noget af din tekst f.eks. dato og de billederne der ude til højre. de er for tæt på kanten, det ville se bedre ud hvis de var centeret.
Når man sådan sidder og kigger på det i et stykke tid opdager man at der ikke er så mange lige linjer i designet. Prøv og se om du selv kan få øje på det. Lige linjer i et design går designet simplere og mere læse venligt. f.eks. under References er der ikke en linje fra overskrift til indholdsteksten. Hvis du frostår.
Den sidste ting jeg lige vel skrive ned er, prøv og arbejde lidt med de 3 rammer / boxe, de har alt for store forskelle, altså den ene er lille og en af de andre er 3 gange så stor, du ved sikkeret hvad jeg tænker på.
Når det var lige det jeg gad og skrive ned, håer du kan bruge lidt af det,
Men held og lykke med det.
Avatar billede arnums Nybegynder
06. januar 2005 - 17:30 #2
Hvis siden ikke skal være "højere" altså ingen scroll nedaf osv., så syntes jeg du skal centrere den.
Farverne minder mig MEGET om boomtown´s gamle design.
Avatar billede arnums Nybegynder
06. januar 2005 - 17:32 #3
steffensteffen> prøv at læse det,du lige har skrevet, igennem.
Avatar billede martinenevoldsen Nybegynder
06. januar 2005 - 17:34 #4
arnums: Okay det vidste jeg så ikk de gjorde har aldrig været inde på den hjemmeside, før lige nu! Men til det med siden, nyhederne bliver fyldt på hen af vejen derved bliver siden lidt højere, men der kan aldrig ske noget ved at centrere! :P
Avatar billede got-it Nybegynder
06. januar 2005 - 23:35 #5
Jeg syntes designet er meget ulige..  Du har lagt det gylde snit, fokus eller hvad du vil kalde det på de takker i midten og hen mod højre.

Det skaber lidt ubalance i dit design, og gør at det bliver uatraktivt.
  -  Banneret kontra logoet virker også lidt forskelligt?.. Kan godt lide farvesammensætningen, men du bør prøve at lægge et orange farvelag over dine referencer (;  -  bare lav en simpel rollover-effekt, så de blive alm. farver når man holder musen over.

ellers i den streg du har i bunden -> den bør passe til resten af designet, så det bliver en helhed (:

arnums < sitet er evt. ikke lavet til 1024*768!?  -  prøv at trykke F11 og fortæl mig så hvorfor du brokker dig over at scrolle!? :o  ...  Grunden til at scroller er fordi du har alt muligt unødvendigt i IE! ;P
Avatar billede arnums Nybegynder
12. januar 2005 - 12:07 #6
got-it> jeg kører 1280x1024, og nej jeg har ikke alt muligt unødvendigt i IE
Avatar billede arsdfarg Nybegynder
23. januar 2005 - 11:41 #7
Så skal du jo nok lige have tjekket dit engelske igennem:

- I Navigate står der Reference, til højre på siden References
- I Navigate står der Compentence, skal være Competence
- Under status har du en meget danglish tekst. Mit forslag til dig: Er du ikke helt sikker i det engelske, så få nogen til at hjælpe dig. Mit forslag til din tekst:

Today I start coding a CMS system, I hope from the bottom of my heart that it will be finished shortly. "It will have a professional design." (but it shall still get a professional design)

Det i gåseøjnene er jeg ikke helt sikker på hvordan skal formuleres, som du har skrevet det lyder det som om du skal have en anden til at lave det.
Egentlig synes jeg det er en unødvendig kommentar, for hvis du vil lave/leve af at designe sites skal det vel være i en professionel standard?

- Burde Welcome ikke være den første box i stedet for Status?
- Welcome: Mit forslag til din tekst:

Welcome to CubeDesign, we hope to interest you in our products and that you would like to/want to order 1.
Avatar billede martinenevoldsen Nybegynder
23. januar 2005 - 11:50 #8
Tak for kommentaren ardsfarg, vil tage det op til overvejelse!