Avatar billede settler Juniormester
05. januar 2005 - 13:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tekstfelt i excel

Hvordan laver jeg et større tekstfelt i excel.

Hvor teksten selv finder ud af at komme ned på næste linie.

Feltet skal ligge over flere kolonner og rækker
Avatar billede jkrons Professor
05. januar 2005 - 13:51 #1
Der er så vidt jeg ingen mulighed for at lave et felt med automatuisk linieskift i Excel. Du kan indsætte en tekstboks, eller du kan flette nogle celler samme og så formatere denen celle til teksombrydning, men automatisk linieskift som i Word opnår du ikke.
Avatar billede to-ra Nybegynder
05. januar 2005 - 14:01 #2
gå til "indsæt-objekt" her kan du vælge flere forskellige muligheder af tekstprogrammer som kan formateres efter behov.
Avatar billede settler Juniormester
05. januar 2005 - 15:25 #3
kan sgu ikke hitte ud af det med tekstfeltet... den er ubrugelig, kan ikke skrive i den
Avatar billede tobler Nybegynder
05. januar 2005 - 16:52 #4
Kan du ikke bare lade den ene linie blive bredere/højere så den indeholder det du ønsker.
Marker det felt du vil formatere, højreklik på det, vælg tekst og på den anden fane vælg wrap text (sådan hedder det i den engelske version).
Avatar billede jkrons Professor
05. januar 2005 - 17:06 #5
Det nemmeste er nok løsning med at flette nogle celler sammen.
Avatar billede kjulius Novice
06. januar 2005 - 00:50 #6
Det lyder som om tobler har fået den rette idé. I min danske version af Excel 2003 skal man højreklikke i cellen, vælge Formater celler, klikke på fanebladet Justering og under afdelingen Tekstformatering aftjekke punktet Ombryd tekst.
Avatar billede jkrons Professor
06. januar 2005 - 10:55 #7
kjulius+tibler-> Hvis cellen bare gøres bredere, kommer teksten jo ikke til at ligge over flere kolonner. Men fletning og ombrydning (wrap) burde løse problemet.
Avatar billede tobler Nybegynder
06. januar 2005 - 11:10 #8
Jeg mente nu også fletning af flere kolonner.
Avatar billede settler Juniormester
11. januar 2005 - 09:24 #9
undskylder for min manglende tilstædeværelse...