Avatar billede beast Nybegynder
18. marts 2001 - 23:23 Der er 29 kommentarer og
2 løsninger

Client/Server fil synkronisering!

Hej!

Jeg leder desperat efter et program/script der kan aktiveres fra et logonscript og som kan synkronisere en mappe med tilhørende undermapper med en klient. Jeg fandt et program \"FileSync\", hvor der var en version (CmdSync) der fungerede via command-prompten, men den sammenlignede kun datoen og ikke størrelsen (og hvad kan man bruge det til) !!!! Jeg fandt også et kix-login-script på en dansk hjemmeside (kan ikke lige huske hvilken), men det kan jeg ikke rigtig finde ud af at bruge (jeg er ikke haj til scripting). Nogen der har nogen idéer!! HASTER!
Avatar billede makse Nybegynder
18. marts 2001 - 23:34 #1
Tag en kig på http://www.eksperten.dk/spm/53403 der er måske nogle ideer.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. marts 2001 - 23:35 #2
Avatar billede beast Nybegynder
18. marts 2001 - 23:37 #3
De programmer har jeg også prøvet, men de kan ikke sættes til at starte og lukke via et logonscript....
Avatar billede beast Nybegynder
18. marts 2001 - 23:37 #4
eller det kan de måske?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. marts 2001 - 23:39 #5
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. marts 2001 - 23:42 #6
her er lidt info om det sidste link jeg postede:
CopyTo\"Synchronizer\" is a 32-bit file synchronization and backup utility for Windows. Use it to safely synchronize files between a desktop PC and a notebook PC, move files between the home and office with removable media,like ZIP or JAZ, or update multiple computers on a network, with the multiple folder settings.
As you synchronize files, you can filter certain file types and exclude specified folders. You can display a Preview window and check for disk space before you start the copying process. Launch CopyTo from an Explorer right-click context menu, from its own icon, or even from a DOS prompt. Plus, you can have the program play a .wav file when it finishes.
You can save and recall settings that you enter into CopyTo using the CopyTo project file, which have the \".cp2\"extension. You can start synchronizing using the settings in the project file by double-clicking. Compresses all files within each folder into one archive using PKZIP compatible compression.
CopyTo is designed to run under Windows 95/98/Me/2000/NT4.0. CopyTo features a clean, intuitive interface, and may evaluated at no cost up to 30 days.
Avatar billede makse Nybegynder
18. marts 2001 - 23:44 #7
Avatar billede beast Nybegynder
18. marts 2001 - 23:45 #9
Det ser interessant ud det program, men du kender ikke noget decideret dosprogram der kan køres uden at være installeret på klienterne ? (det kan cmdsync, men det sammenligner kun dato/tidspunkt)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. marts 2001 - 23:49 #10
prøv at se om der er noget her du kan bruge:
http://dmoz.org/Computers/Software/Shareware/DOS/Utilities/
Avatar billede makse Nybegynder
18. marts 2001 - 23:50 #11
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. marts 2001 - 23:50 #12
denne ser ret interessant ud!
http://www.linkpro.com/v23_ap_cli.html
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. marts 2001 - 23:52 #13
Avatar billede beast Nybegynder
19. marts 2001 - 00:04 #15
Nå...der er masser at gå igang med....ærgeligt at xcopy ikke kan slette filer, hvis de ikke eksisterer i sources...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. marts 2001 - 00:12 #17
denne MÅ lige være noget for dig :)
http://www.perfectsync.com//DOSBox.htm
Avatar billede beast Nybegynder
19. marts 2001 - 00:16 #18
jeg tror ikke det der DosBox kan bruges...det er vidst noget helt andet...det er bare firmaet der hedder \"Perfect Sync\" :-)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. marts 2001 - 00:17 #19
Avatar billede beast Nybegynder
19. marts 2001 - 00:20 #20
jeg vælter jo rundt i tools efterhånden..hehe....i må lige vente...jeg skal jo nå at kigge mig lidt omkring, men det jeg prioterer højest er et program der kan køre fra et logon-script dvs. noget DOS-agtigt :-) og som kan synkronisere to mapper, hvor der både tjekkes på dato og fil-størrelse.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. marts 2001 - 00:23 #21
nu har du da lidt at kigge på :)
Avatar billede beast Nybegynder
19. marts 2001 - 00:24 #22
det må man sige... :-)
Avatar billede aladdin Nybegynder
19. marts 2001 - 09:27 #23
Kører dine/din arbejdsstation Windows 2000?
Avatar billede beast Nybegynder
19. marts 2001 - 10:51 #24
nej....de kører win98
Avatar billede aladdin Nybegynder
19. marts 2001 - 17:48 #25
Så Opgradér!..........

Så har du muligheden for at højre klikke på en folder der foreksempel ligger på serveren. og siger Make available offline! og volla!
Avatar billede aladdin Nybegynder
19. marts 2001 - 17:49 #26
Hvor mange arbejdsstationer drejer det sig om?
Avatar billede jangreen Nybegynder
20. marts 2001 - 23:49 #27
Hej jeg ville nok lave et scrip i Kix V3,63 med GETFILESIZE (\"file name\") og lave en sameligning på retur svaret fra de to sameligning

Eks.
$svar1 = GetFileSize(\\\\domain\\netlogon\\file1.exe)
$svar2 = GetFileSize(\\\\domain\\netlogon\\file2.exe)
IF $svar1 <> $svar2
  Copy \\\\domain\\netlogon\\file1.exe c:\\temp\\
endif

Avatar billede beast Nybegynder
21. marts 2001 - 00:00 #28
Det lykkedes mig selv at finde et program: xxcopy... men det var med inspiration herfra...så...  http://www.xxcopy.com/xxcopy
skidesmart program
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. marts 2001 - 00:01 #29
takker for points :)

www.fotx.net/kimrosgaard
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. marts 2001 - 07:01 #30
takker for points. :)

/per
Avatar billede beast Nybegynder
21. marts 2001 - 17:47 #31
np :-)