Avatar billede vipervision Nybegynder
05. januar 2005 - 02:37 Der er 2 kommentarer

Manglende forbindelse til egen server

Hej.

Jeg har følgende problem. Igen og igen har jeg enten problemer med at hente eller sende mails fra min egen mailserver (Mac-G4). Der kan gå uger i mellem, men problemet kommer igen og igen. Denne gang kommer følgende fejlmed. "Socketfejl 10061, fejlnummer 0x800clc0e når jeg forsøger at hente mails. Jeg prøver så alt (stik ud af router, slukke XP-firewall, fjerne Norton antivirus beskyttelse osv. Nogen gange hjælper noget af alt dette, andre gange virker det pludseligt igen.

Denne gang har jeg på netværket instaleret en printerserver og et wireless Acsess point. Kan dette påvirke mailen?. Det skal siges at G4'eren ellers virker mht webserver, og mailserveren kører også.

På pc'en er der også altid kontakt til nettet og til G4'eren over netværket.

Hjælp!!!

mvh

Michael
Avatar billede vejmand Juniormester
05. januar 2005 - 02:45 #1
Har du prøvet at slette din konto i Outlook Express, og derefter oprette den igen?

Det hjælper på mange fejl, hvor der ikke rigtig er nogen logisk forklaring.
Avatar billede vipervision Nybegynder
06. januar 2005 - 01:21 #2
Ja, men det hjælper ikke. Jeg har også prøvet at fjerne mit antispamprogram, fjerne XP-firewall og deaktiverer Norton. Da jeg nu har konstateret, at jeg godt kan hente mails fra den anden computer som er tilsluttet netværket, samt fra en computer ude i byen, må jeg konkluderer at fejlen ligger på min computer. Muligvis i netværket???