Avatar billede nythjem Nybegynder
04. januar 2005 - 23:53 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Free Phone Names?

Hej Alle!

Jeg sidder ved en computer, hvor jeg synes jeg har helt garderet den tilstrækkeligt..

Alligevel har den en fejl. Hver evig eneste gang jeg skriver et forkert domæne i Explorer bliver der redirectet til www.freephonenames.com.

Jeg har haft samme problem på kontoret, men kan ikke huske hvordan jeg løste det.

Nogle der ved hvad der går galt?
Avatar billede labanen Nybegynder
04. januar 2005 - 23:56 #1
uden at være ekspert, og selv have haft og har problemer med det, vil jeg anbefale et besøg på www.arlet.dk, download spybot og hijackthis og kør så spybot til den siger at det er clean. Og bagefter brug HJT, men slet ikke noget i HJT uden kyndig hjælp... evt herinde.

Du har et spyware problem når den gør sådan...
Avatar billede nythjem Nybegynder
04. januar 2005 - 23:57 #2
Hej!

Ja jeg ved det, men jeg har kørt alle programmerne, og kan umiddelbart ikke se nogle syndere i HiJackThis.

Men okay, laver lige en log..
Avatar billede nythjem Nybegynder
05. januar 2005 - 00:00 #3
Noget at mistænke? :)

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
C:\WINDOWS\System32\STDSB.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
C:\Programmer\Belkin Corporation\Belkin Wireless Network Monitor Utility and Driver\RtlWake.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe
C:\Documents and Settings\Mia Blichfeldt\Dokumenter\Virus Tjek\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.biobooking.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [STDSB] C:\WINDOWS\System32\STDSB.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "c:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Monitor] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: RtlWake.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede labanen Nybegynder
05. januar 2005 - 00:02 #4
mmm du har brug for mere kvalificeret hjælp end mig hehe, jeg har lige postet min egen log i håb om at nogen klogere personer vil forbarme sig.
Avatar billede nythjem Nybegynder
05. januar 2005 - 00:07 #5
:)

Det okay.. God nat..
Avatar billede serverservice Praktikant
05. januar 2005 - 00:59 #6
Nu skal jeg lige se på den -5. min.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. januar 2005 - 01:07 #7
Disse linier skal fixes i hijackthis – markér og vælg fix checked:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.biobooking.dk/
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" –osboot

Kør så cwshredder
http://downloads-zdnet.com.com/CWShredder/3000-8022_2-10349879.html?tag=lst-0-1
Avatar billede serverservice Praktikant
05. januar 2005 - 01:09 #8
tøm dine midlertidige internet filer - alt offline indhold og din temp mappe:
C:\Documents and Settings\Brugernavn?\Local Settings\Temp

hjalp det?
Avatar billede kalp Novice
05. januar 2005 - 01:29 #9
Du behøver ikke fixe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.biobooking.dk/
Avatar billede nythjem Nybegynder
05. januar 2005 - 12:56 #10
Hej Dannyboyd! Beklager sent svar..

Det virker desværre ikke endnu.. Det fungerer således, at hvis jeg indtaster eksempelvis kdjfkdjfkdjfkdjfkdjfjfkdjf.dk, så går browseren over på www.freephonenames.com.

Min log ser nu således ud.

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRpc.exe
C:\WINDOWS\System32\STDSB.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Belkin Corporation\Belkin Wireless Network Monitor Utility and Driver\RtlWake.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoRT.exe
C:\Programmer\CA\eTrust Antivirus\InoTask.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Mia Blichfeldt\Dokumenter\Virus Tjek\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.biobooking.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [STDSB] C:\WINDOWS\System32\STDSB.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "c:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Monitor] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\realmon.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: RtlWake.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Og tak fordi du vil hjælpe :)
Avatar billede serverservice Praktikant
05. januar 2005 - 13:59 #11
Nu går u i kør og skriver Regedit :
Her browser du til: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Find alle med freephonenames og slet dem.

Hent nyeste version af hijackthis og kom eså med en ny log:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Avatar billede nythjem Nybegynder
05. januar 2005 - 20:39 #12
Hej Dannyboyd!

Mange tak for hjælpen, og igen sorry jeg ikke lige har fået svaret tilbage så hurtigt. Sidder jo fast ude på kontoret indtil 20 hver dag :)

Anyways, jeg har fået fjernet det unødvendige, men der var desværre ikke noget med FreePhoneNames i regedit.

Imidlertid blev jeg viderestillet igen til noget der hedder www.com.org, og der stod der følgende vejledning:

Occasionally we receive inquiries from users who do not understand why they have accessed our site. Please be advised that you are not reaching our site as a result of spyware. We are not exactly sure why you have been directed here, however, we believe it is a result of the autosearch feature of Internet Explorer. If a site entered into the address bar cannot be accessed, Explorer apparently appends ".com" to the name and then tries to access that site. In the case of a search ending in .org, Explorer thus accesses our domain, "org.com." If you wish to turn off this behavior, we think it can be successfully accomplished by doing the following:

1. From the "Tools" menu, select "Internet Options".
2. Click on the "Advanced" tab.
3. Under "Search from the Address Bar", select "Do not search from the Address bar".
4. Click "OK".
5. You may need to restart your computer.

Please note that this does not solve the problem of why you could not access the original search term, and if that site is still not accessible (due to DNS problems, a server being down, network problems, a typographical error, etc.) you should now receive an error that the page cannot be displayed.

Tak for hjælpen denne gang :)
Avatar billede serverservice Praktikant
05. januar 2005 - 22:35 #13
ok , men virker det så nu?
Avatar billede nythjem Nybegynder
06. januar 2005 - 13:36 #14
Hej Dannyboyd..

Ja nu fungerer det, som det burde :)
Avatar billede serverservice Praktikant
06. januar 2005 - 13:41 #15
Tak for feedback så