Avatar billede nbr Nybegynder
04. januar 2005 - 20:58 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Er surftown.dk nede?

Er der nogen der kan svare mig på om surftown.dk er nede med deres server. Jeg har ikke kunne få kontakt med min hjemmeside og mine email-konti i 5 dage nu......... Og da jeg hverken har telefonnummer eller email adresse til dem, er det lidt svært at komme i kontakt med dem.

På forhånd tak for hjælpen :-)
Avatar billede kalp Novice
04. januar 2005 - 21:00 #1
hvad mener du med nede? deres hjemmeside er oppe
Avatar billede kalp Novice
04. januar 2005 - 21:08 #3
Navn: Surftown A/S
Adresse: Maglebjergvej 5 D
Postnr. & by: 2800 Kongens Lyngby
Land: Danmark
Telefon: +45 45 93 77 34
Fax: +45 70 200 776
E-mail: dns@surf-town.net
Avatar billede nbr Nybegynder
04. januar 2005 - 21:40 #4
Hvorfor bliver jeg så ved med at få denne meddelelse når jeg vil ind på min egen hjemmeside www.eremo.dk eller www.surftown.dk?????:

Siden kan ikke vises
Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig. Der kan være tekniske problemer på webstedet, eller det kan være nødvendigt at ændre webbrowserindstillingerne.

--------------------------------------------------------------------------------

Prøv følgende:

Klik på knappen  Opdater, eller prøv igen senere.

Hvis du har skrevet sidens adresse i adresselinjen, skal du kontrollere, at adressen er stavet korrekt.

Hvis du vil kontrollere forbindelsesindstillingerne, skal du klikke på menuen Funktioner og derefter klikke på Internetindstillinger. Klik under fanen Internetforbindelse på Indstillinger. Indstillingerne skal svare til dem, der er leveret af administratoren af lokalnetværket (LAN) eller Internetudbyderen.
Hvis netværksadministratoren har aktiveret det, kan Microsoft Windows undersøge netværket og automatisk opdage indstillingerne for netværksforbindelsen.
Hvis du vil have Windows til at prøve at finde dem, skal du
klikke på  Registrer netværksindstillinger
Nogle websteder kræver 128-bit forbindelsessikkerhed. Klik i menuen Hjælp, og klik derefter på Om Internet Explorer for at afgøre, hvilken sikkerhed du har installeret.
Hvis du prøver at nå et sikkert websted, skal du sørge for, at dine sikkerhedsindstillinger understøtter det. Klik på menuen Funktioner, og klik derefter på Internetindstillinger. Rul ned til sektionen Sikkerhed under fanen Avanceret, og kontroller indstillingerne for SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0 og PCT 1.0.
Klik på knappen  Tilbage for at prøve et andet hyperlink.

Serveren blev ikke fundet, eller der opstod en DNS-fejl
Internet Explorer
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2005 - 21:59 #5
http://www.eremo.dk/ virker hos mig.
Avatar billede nbr Nybegynder
04. januar 2005 - 22:14 #6
Hvad kan der så være galt???? Jeg kan heller ikke få forbindelse til mailserveren - den skriver:

Task 'mail.eremo.dk (2) - Sending and Receiving' reported error (0x800CCC0F) : 'The connection to the server was interrupted.  If this problem continues, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'

Alle andre websteder kan jeg tilsyneladende få adgang til - bare ikke surftown.dk og eremo.dk og altså mailserveren -

Hvad er der galt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2005 - 22:18 #7
Hvilken IP giver i en dos-prompt disse 2 hos dig:

nslookup www.eremo.dk
nslookup www.surftown.dk
Avatar billede nbr Nybegynder
04. januar 2005 - 22:28 #8
Det giver følgende - jeg skal lige tilføje, at jeg ikke ved ret meget!!!! Så det skal skæres ud i pap for mig!!!!

C:\Documents and Settings\Nicolaj og Helle>nslookup www.eremo.dk
Server:  ns3.inet.tele.dk
Address:  193.162.153.164

Non-authoritative answer:
Name:    www.eremo.dk
Address:  212.97.132.101

C:\Documents and Settings\Nicolaj og Helle>nslookup www.surftown.dk
Server:  ns3.inet.tele.dk
Address:  193.162.153.164

Non-authoritative answer:
Name:    www.surftown.dk
Address:  212.97.132.32
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2005 - 22:30 #9
Ok, hvad sker der hvis du skriver

  ping 212.97.132.32

i en DOS-prompt, og

  http://212.97.132.32

i en browser?
Avatar billede nbr Nybegynder
04. januar 2005 - 22:37 #10
Ved ping skriver den:

C:\Documents and Settings\Nicolaj og Helle>ping 212.97.132.32

Pinger 212.97.132.32 med 32 byte data:

Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 212.97.132.32:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),

Hvis jeg forsøger http://212.97.132.32 i en browser får jeg igen:

Siden kan ikke vises
Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig. Der kan være tekniske problemer på webstedet, eller det kan være nødvendigt at ændre webbrowserindstillingerne.

--------------------------------------------------------------------------------

Prøv følgende:

Klik på knappen  Opdater, eller prøv igen senere.

Hvis du har skrevet sidens adresse i adresselinjen, skal du kontrollere, at adressen er stavet korrekt.

Hvis du vil kontrollere forbindelsesindstillingerne, skal du klikke på menuen Funktioner og derefter klikke på Internetindstillinger. Klik under fanen Internetforbindelse på Indstillinger. Indstillingerne skal svare til dem, der er leveret af administratoren af lokalnetværket (LAN) eller Internetudbyderen.
Hvis netværksadministratoren har aktiveret det, kan Microsoft Windows undersøge netværket og automatisk opdage indstillingerne for netværksforbindelsen.
Hvis du vil have Windows til at prøve at finde dem, skal du
klikke på  Registrer netværksindstillinger
Nogle websteder kræver 128-bit forbindelsessikkerhed. Klik i menuen Hjælp, og klik derefter på Om Internet Explorer for at afgøre, hvilken sikkerhed du har installeret.
Hvis du prøver at nå et sikkert websted, skal du sørge for, at dine sikkerhedsindstillinger understøtter det. Klik på menuen Funktioner, og klik derefter på Internetindstillinger. Rul ned til sektionen Sikkerhed under fanen Avanceret, og kontroller indstillingerne for SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0 og PCT 1.0.
Klik på knappen  Tilbage for at prøve et andet hyperlink.

Serveren blev ikke fundet, eller der opstod en DNS-fejl
Internet Explorer
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2005 - 22:40 #11
Tak skal du ellers have. Det er et overraskende resultat. Det lyder som et
routerproblem hos TeleDanmark - eller hvad de hedder ;)

Hvordan er du koblet på Internettet: ADSL, Kabel, modem? Har du en router på forbindelsen?
Og nu jeg er igang: Hvilken IP (evt bare de 2 første, fx 99.99.xxx.xxx). Det ser du
med

  ipconfig

i en DOS-prompt.
Avatar billede nbr Nybegynder
04. januar 2005 - 22:44 #12
Jeg er koblet på via ADSL med et trådløst netværk - hvad er en router??

C:\Documents and Settings\Nicolaj og Helle>ipconfig

Windows IP-konfiguration

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt

C:\Documents and Settings\Nicolaj og Helle>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2005 - 22:48 #13
Ok, så har du en router - resten er sådan set ligemeget. Routeren er en dims mellem
en antenne og stikket i væggen ;)

Mit bud er en henvendelse til deres support. Fortæl at du ikke kan pinge:

ping 212.97.132.32

men kan pinge, skal vi sige:

ping 193.88.89.14

(prøv det lige, det er tv2.dk), og at der derfor må være et router- eller routningsproblem på deres side.
Avatar billede nbr Nybegynder
04. januar 2005 - 22:51 #14
Den skriver:

C:\Documents and Settings\Nicolaj og Helle>ping 193.88.89.14

Pinger 193.88.89.14 med 32 byte data:

Svar fra 193.88.89.14: byte=32 tid=27ms TTL=119
Svar fra 193.88.89.14: byte=32 tid=25ms TTL=119
Svar fra 193.88.89.14: byte=32 tid=27ms TTL=119
Svar fra 193.88.89.14: byte=32 tid=26ms TTL=119

Ping-statistikker for 193.88.89.14:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
    Minimum = 25ms, Maksimum = 27ms, Gennemsnitlig = 26ms

Så hvad er mit næste træk?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2005 - 22:52 #15
en henvendelse til deres support.
Avatar billede nbr Nybegynder
04. januar 2005 - 22:55 #16
Ok - på forhånd tak for hjælpen. Jeg vender tilbage med point, hvis det lykkes for mig!!!

:-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2005 - 22:59 #17
Jeg samler ikke på point, men vend endelig tilbage. Og bare lige for at være præcis:
supporten hos din ADSL udbyder (ikke surftown, der ser uskyldige ud...)

Prøv forøvrigt også dette, som supporteren kan være interesseret i:

tracert 212.97.132.32
Avatar billede nbr Nybegynder
04. januar 2005 - 23:09 #18
Ok - jeg prøver :-)
Avatar billede nbr Nybegynder
04. januar 2005 - 23:13 #19
Fik følgende melding:

C:\Documents and Settings\Nicolaj og Helle>tracert 212.97.132.32

Sporer rute til www.surftown.dk [212.97.132.32]
over et maksimum af 30 hop:

  1    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  2    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  3    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  4    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  5    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  6    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  7    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  8    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  9    *        *        *    Anmodning fik timeout.
10    *        *        *    Anmodning fik timeout.
11    *        *        *    Anmodning fik timeout.
12    *        *        *    Anmodning fik timeout.
13    *        *        *    Anmodning fik timeout.
14    *        *        *    Anmodning fik timeout.
15    *        *        *    Anmodning fik timeout.
16    *        *        *    Anmodning fik timeout.
17    *        *        *    Anmodning fik timeout.
18    *        *        *    Anmodning fik timeout.
19    *        *        *    Anmodning fik timeout.
20    *        *        *    Anmodning fik timeout.
21    *        *        *    Anmodning fik timeout.
22    *        *        *    Anmodning fik timeout.
23    *        *        *    Anmodning fik timeout.
24    *        *        *    Anmodning fik timeout.
25    *        *        *    Anmodning fik timeout.
26    *        *        *    Anmodning fik timeout.
27    *        *        *    Anmodning fik timeout.
28    *        *        *    Anmodning fik timeout.
29    *        *        *    Anmodning fik timeout.
30    *        *        *    Anmodning fik timeout.

Sporing fuldført.

C:\Documents and Settings\Nicolaj og Helle>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2005 - 23:16 #20
Okay, den kommer ikke ud over din PC. Så er TDC måske også uskyldige.
Prøv 2 ting mere

  route print

og

  arp -a
Avatar billede nbr Nybegynder
04. januar 2005 - 23:41 #21
C:\Documents and Settings\Nicolaj og Helle>route print
===========================================================================
Liste over grænseflader
0x1 ........................... MS TCP Loopback interface
0x2 ...00 0c 41 9b d5 27 ...... Wireless-B Notebook Adapter - Miniport til Packe
t Scheduler
0x10004 ...00 0b cd a6 24 44 ...... National Semiconductor Corp. DP83815/816 10/
100 MacPhyter PCI Adapter - Miniport til Packet Scheduler
===========================================================================
Aktive ruter:
Netværksdestination        Netmaske          Gateway      Grænseflade  Metrikvæ
rdi
          0.0.0.0          0.0.0.0      192.168.1.1  192.168.1.100      30
        127.0.0.0        255.0.0.0        127.0.0.1      127.0.0.1      1
      192.168.1.0    255.255.255.0    192.168.1.100  192.168.1.100      30
    192.168.1.100  255.255.255.255        127.0.0.1      127.0.0.1      30
    192.168.1.255  255.255.255.255    192.168.1.100  192.168.1.100      30
        224.0.0.0        240.0.0.0    192.168.1.100  192.168.1.100      30
  255.255.255.255  255.255.255.255    192.168.1.100          10004      1
  255.255.255.255  255.255.255.255    192.168.1.100  192.168.1.100      1
Standardgateway:      192.168.1.1
===========================================================================
Vedvarende ruter:
  Ingen

C:\Documents and Settings\Nicolaj og Helle>arp -a

Netværkskort: 192.168.1.100 --- 0x2
  Internetadresse      Fysisk adresse        Type
  192.168.1.1          00-0c-41-ae-d0-0c    dynamisk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2005 - 23:47 #22
Det er rimeligt underligt. Der er ikke noget, der tyder på at en IP som
212.97.132.32 ikke skulle behandles som enhver anden. Din tracert (dvs.
traceroute) skulle minimum starte med at gå til din gateway: 192.168.1.1, sådan som her:

Sporer rute til www.surftown.dk [212.97.132.32]
over et maksimum af 30 hop:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1

men det gør den ikke engang. Der er heller ikke noget i dine routertabeller, der
tyder på andet.

Hmm, hvad har du kørende af firewalls, spyware ting, etc? Måske du skulle
overveje en kur fra www.spywarefri.dk  - du kan se jeg snakker udenom, men det
er fordi jeg ikke ved hvad vi skal prøve nu ;))
Avatar billede nbr Nybegynder
04. januar 2005 - 23:50 #23
Ok ellers tak for din hjælp :-)

Jeg forsøger noget andet i morgen - nu vil jeg gå i seng - god nat!
Avatar billede kalp Novice
05. januar 2005 - 00:45 #24
Sorry har ikke været ved computeren!

Angående det at du ikke kan se siden og vi kan kunne godt tyde på spyware som erikjacobsen er inde på i sit sidste indlæg:)

download http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe
scan og lav en log.. kopir loggen herind.. fix ikke noget så ser jeg om der er noget der skal fjernes
Avatar billede nbr Nybegynder
05. januar 2005 - 22:30 #25
Hej igen,

På mystisk vis virker det nu igen. Jeg kan komme ind på begge hjemmesider og også tjekke min mail. Jeg ved ikke om det kan passe, men efter jeg slukkede min router og tændte den igen, har det virket!!!!

Tak for al jeres tid - specielt til Erik Jacobsen. Hvis du laver et indlæg som et svar, kan jeg give dig de 100 point!

Mvh

Nicolaj ..,-
Avatar billede kalp Novice
05. januar 2005 - 22:34 #26
nbr>> Lig selv et svar og tag dine egne point... erikjacobsen tager ikke imod point:)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. januar 2005 - 22:36 #27
Det lyder godt. Men det virker ikke sandsynligt at routeren har haft indflydelse når
din traceroute slet ikke rammer den. Men generelt virker det også uforklarligt.

Niser?  ;)

Spøg til side. Jeg samler slet ikke på point (men ville gerne have fundet en
forklaring på problemet for at bliver klogere). Du kan dele point helt eller delvis
ud til andre og/eller selv lægge et svar og acceptere det.
Avatar billede nbr Nybegynder
05. januar 2005 - 22:52 #28
OK