Avatar billede redfusion Nybegynder
04. januar 2005 - 17:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lyd problemer på dell bærbar

Goddag

Jeg har haft min Dell Inspiron 8600 i 1 år. Her på det sidste har jeg haft en del problemer med lydkortet.
Nogle gange holder lyden pludslig op med at virke. Hvis jeg skruer helt op for lyden, kan jeg svagt høre lyden, som en skratten. Det eneste jeg kan gøre for at få den tilbage er at, afinstallere lydkortet, genstarte, og derefter installer driverne til lydkortet igen.

Nu er mit problem så bare at, det trik jeg plejer at lave for at få lyden til at virke, virker ikke mere.

På forhånd tak!

- Christian
Avatar billede c-holst Novice
04. januar 2005 - 17:16 #1
kører du xp, kunne du jo prøve dit lille trick igen på denne måde

genstarte i fejlsikret, afinstallere softwaren til dit kort i tilføj fjern...
slette kortet i enhedshåndteringen

Lægge din xp cd i drevet og taste denne kommando i kør:
sfc /scannow  husk mellemrum før /
tjekker og retter vigtige systemfiler

genstarte og så inden du installerer de nyeste drivere til dit lydkort så også installere de seneste drivere til dit chipset. dem finder du sikkert hos dell.
Avatar billede redfusion Nybegynder
04. januar 2005 - 17:20 #2
ok, det prøver jeg!
Avatar billede redfusion Nybegynder
04. januar 2005 - 18:18 #3
hmm, ser ikke ud til at virke...
Avatar billede c-holst Novice
04. januar 2005 - 19:12 #4
så kan du jo overveje en omgang repair
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede redfusion Nybegynder
09. januar 2005 - 21:16 #5
Ok, det prøver jeg i morgen...
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:22 #6
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede redfusion Nybegynder
16. juli 2007 - 00:23 #7
jeg tror lige der er noget jeg har glemt...