Avatar billede mick Nybegynder
04. januar 2005 - 12:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med annoncesælgere?

Jeg driver en nisje-site hvor hoveddelen af indtægten kommer fra salg af annonceplads.

I 2004 solgte omsatte jeg annonceplads for ca. 200.000kr. uden at gøre noget aktivt selv (alle annoncører tog kontakt med mig). Jeg har ledig annoncekapasitet og der er absolut et potensiale i markedet, problemet er bare at jeg ikke har tid til at drive med opsøgende salg.

Min tanke var derfor at benytte en annonceselger som arbejder på provision. Egentlig har jeg et anstrængt forhold til annoncesælgere og det tror jeg de fleste andre også har, og det sidste jeg ønsker er at min site skal få negativ omtale i markedet.

Nogen som har erfaringer med at benytte annoncesælgere?. Hvordan går jeg frem for at sikre meg at sælgeren opfører seg etisk og moralsk som jeg ønsker? Hvor stor en procentandel af salget giver man normalt i provision?
Avatar billede fckcasper Nybegynder
04. januar 2005 - 13:55 #1
noget link ? ville gerne se sitet
Avatar billede mick Nybegynder
04. januar 2005 - 14:02 #2
Be my guest: http://www.gps.no/

Men jeg var egentlig ude efter en mere prinsipiel debat om annoncesælgere :-)
Avatar billede cygnet Praktikant
04. januar 2005 - 19:58 #3
En ting jeg synes der er fornuftigt er at aflønne med portføjle-provision. Altså ikke blot give for et salg, men også hvis annoncøren forsætter med at vil annoncerer. Dette sikre at sælgeren ikke lav alt for mange "pistol-salg"...
Avatar billede mick Nybegynder
21. december 2005 - 12:10 #4
lukker