Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
04. januar 2005 - 10:49 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Stop animationer på websider - computeren bliver varm.

Kære Eksperter,
Jeg har fundet ud af at hjemmesider med animationer (reklamer) ofte bruger unødigt meget processorkraft og dermed får min computer til at larme mere da den bliver varm.

Spørgsmålet er:
Findes der en mulighed for at bremse animationer på websider?
Fx en extension til Firefox som jeg bruger mest.
Avatar billede svenne182 Nybegynder
10. januar 2005 - 00:15 #1
Find det der hedder Nuke Anything hos Firefox:

Funktioner -> Udvidelsesmoduler -> "Hent flere udvidelsesmoduler"

Så kan du i hvert fald højreklikke på bannerne (og alle andre ting for den sags skyld) og så trykke "Remove This Object"
Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
10. januar 2005 - 20:57 #2
Nuke Anything er OK, men kræver at man klikker på alle animationer.

Jeg fandt en anden extension: AniDisable som stopper animerede giffer, hvilket jeg ønskede så der er kun 15 points til dig svenne182.

Desværre stopper AniDisable ikke alle reklamer, måske fordi nogle er Flash.
Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
10. januar 2005 - 20:58 #3
Du skal lige give et svar hvis du vil have dine 15 points...
Avatar billede dr.thomsen Nybegynder
13. januar 2005 - 23:28 #4
lukker og slukker