Avatar billede merenuser Nybegynder
03. januar 2005 - 08:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Venstre museklik via tastaturet??

Findes der en tastekombination som svarer til et venstre (klik/vælg) museklik???
Avatar billede flemming_a Nybegynder
03. januar 2005 - 08:54 #1
enter
Avatar billede morteeart Nybegynder
03. januar 2005 - 08:59 #2
og i selectboxe, bruges der "space" eller "mellemrum" tasten
Avatar billede merenuser Nybegynder
03. januar 2005 - 09:38 #3
Takker for svarene :) og præciserer lige lidt. Tasten/tasterne skal kunne aktivere det sted hvor curseren befinder sig!! Kan det lade sig gøre???
Avatar billede flemming_a Nybegynder
03. januar 2005 - 09:40 #4
øhh, kan du gi et eksempel
Avatar billede merenuser Nybegynder
03. januar 2005 - 09:53 #5
Jeg kan da give 2 eksempler.
1. Du har flere programmer åbne, og vil gerne aktivere det program hvor curseren er over!
2. Du befinder dig på en internetside, og vil gerne frem til den næste side, osv.
Avatar billede flemming_a Nybegynder
03. januar 2005 - 09:57 #6
nå på den måde, det kan jeg ikke svare på generelt, men:
1 det gør du med alt+tab
2 tab til du er på det link du vil aktivere og så enter.
Avatar billede venturer Nybegynder
03. januar 2005 - 09:58 #7
For at få den funktionalitet du ønsker er du nødt til at aktivere "Hjælp til handicappede". Her kan du aktivere en funktion som gør det muligt at benytte det numeriske tastatur i stedet for din mus, og du kan benytte + til at ventstre klikke.

Alternativt må du øve dig på at bruge TAB / CTRL+TAB og så holder dig til Space/Enter :)
Avatar billede merenuser Nybegynder
03. januar 2005 - 11:28 #8
Jeg er nu nok mere doven end handicappet. Men svaret er bestemt brugbart, og muligheden for at bruge tastaturet til at flytte musen, kan jo kun siges at være en ekstra bonus. Da det engang imellem kunne være rart, helt at gemme musen væk. Så man på sigt, måske undgår en museskade. Så mange tak for hjælpen, også til jer andre. :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. januar 2005 - 12:40 #9
Avatar billede merenuser Nybegynder
03. januar 2005 - 12:56 #10
Tak for tipsene. Kender godt de to første, og den sidste lyder da interessant, hvis løsningen bare havde været lidt billigere.

Det minder mig iøvrigt om en skjultkamera udsendelse jeg engang så. Hvor man havde inviteret en hel flok Japanere, tror jeg nok det var. Og så skulle de lære at bruge musen med fødderne. Okay måske skal man have set udsendelsen, for at kunne se det kommiske. For her var der jo tale om en standard mus. :)