Avatar billede ha_ra Nybegynder
03. januar 2005 - 00:02 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

brugt bærbar

Jeg står og skal bruge en bærbar til et kursus der varer 5 måneder, derefter har jeg ikke brug for den.

Den skal kun bruges til tekstbehandling så jeg har sat følgende krav:

ca. 10 gb harddisk
400 mhz
128 mb ram
cd drev
usb port (til memory stick)
helst med mus og taske
helst kun 14" skærm da jeg gerne vil have en let maskine
batt. ikke nødvendigt da jeg har adgang til strøm..
skal køre windows xp + office (har jeg selv)
helst ikke over 2000.- kr

jeg har tænkt mig at købe en brugt og har øje på disse her, hvilken ville i vælge?

IBM 570 , P II 366 Mhz, 128 MB RAM, 6.4 GB HD, 13.3" TFT, USB, floppy, modem, Li-ion bat. 2 time, (u. CD-ROM) ori.IBM taske, pæn stand. Meget tynd (2.8 cm) og let (1.8 kg). Kørekl. m. winXP, office2k - 1.700,

IBM ThinkPad, 433 Mhz, 192 MB ram, 9, 5 GB HD, i Series1400, 2621. skærm 14”TFT, DVD/CD, modem, netkort, batt. er opbrugt, ellers 100% fejlfri.Køreklar m.win98, pænogvelh. Inkl.HP-brænder m.mus - 2.100,

Lille hurtig Topnote 897 MHz 128 Mb ram 14" skærm 10 GB HD DVD/CD rom Floppy 2Xusb lan/modem.win xp pro - 2.000,-

hilsen ha_ra
Avatar billede doublejoble Praktikant
03. januar 2005 - 00:16 #1
win xp på en 366 mhz maskine med 128 mb ram - det ville jeg ikke gøre. Den må være langsom som en mursten.
Avatar billede patrion Nybegynder
03. januar 2005 - 00:17 #2
Hej
Jeg vil vælge Topnote.God cpu usb dvd lan og så med xp.
Avatar billede patrion Nybegynder
03. januar 2005 - 00:21 #3
Men må dog lige tilføje at 128mb ram og xp ikke er optimalt.Men kunne du smide 98 på denne Topnote er der god mulighed for at blive tilfreds.
Avatar billede ha_ra Nybegynder
03. januar 2005 - 00:32 #4
Jeg har win 98 og office 97, og med et memory stick er det vel ikke et problem med overførsel af dokumenter... bare jeg ikke får problemer med konverteringen... for jeg skal arbejde med dokumenterne herhjemme på min stationære, den bærbare skal faktisk kun bruges i 12 skoledage, resten er hjemmestudie, og foregår på den stationære.
Avatar billede patrion Nybegynder
03. januar 2005 - 00:35 #5
Hej
På en xp maskine køre memory automatisk.Men på en 98 skal der lige smides en driver ind.Og så er den også tilfreds.
Avatar billede webcreator Nybegynder
03. januar 2005 - 00:43 #6
Det er ærgeligt, at du ikke har Windows 2000 - det er absolut det bedste operativsystem til sådanne små maskiner (selv har jeg en 866, men kører alligevel med Win2000 simpelthen fordi jeg bedre kan lide den frem for XP).

Jeg ville råde dig til at holde dig til ordentlige maskiner. IBM er klart det bedste du kan få fingrene i - men er derfor ofte noget dyre.

Min egen laptop er en IBM X23, og vejer kun 1.6 KG. Du drømmer ikke om hvor lækkert der er, at have en bærbar, som rent faktisk kan løftes med én arm (ja ja - overdrivelse fremme forståelsen). Min pointe er bare, at tunge bærbare er irriterende at slæbe på. Så det er endnu et argument for at købe IBM 570'eren (og fed ser den jo ud - http://www.viatka.de/PVA/ibm570/th570a.JPG).

Hvis du er heldig, er kabinettet lavet i titanium - men det er ikke sikkert. Men under alle omstændigheder er IBM bare et lækkert mærke. Og trackpointen (den lille, røde dims til at styre musen) er virkelig lækker at arbejde med.
Avatar billede webcreator Nybegynder
03. januar 2005 - 00:45 #7
(Og at du får software med til de 1700 kroner er egentlig ret lækkert - prisen alene dækker jo næsten programmerne)
Avatar billede ha_ra Nybegynder
03. januar 2005 - 00:59 #8
det var den forkerte ann. jeg smed på ang ibm 570, sorry, her er den rigtige:

IBM 570, 366 Mhz, 196 MB ram, 6.2 GB HD, ThinkPad m.13, 1" skærm. div. porte. Meget tynd model m.CD og FDD i DOC station. Lader. Batt def -  1.800,-
Avatar billede ha_ra Nybegynder
03. januar 2005 - 10:56 #9
nu har jeg fået kig på denne her:
IBM ThinkPad T20, 700 Mhz, 256 MB ram, 12 GB HD, DVD drev, 14, 1 TFT farveskærm, ekstra batt. diskdrev og strømf, modem/netkort, ev. trådløst netkort kan medflg - 2.500,-

er det et bedre køb... og så lige et ekstra dumt spg. når der står dvd drev, kan det så også køre cd...?

Mvh ha_ra
Avatar billede patrion Nybegynder
03. januar 2005 - 11:05 #10
Hej
Ja en dvd håndter også cd.
Du vil altid kunne finde noget som er bedre....men så får du aldrig købt noget!
Men jo mere Ram og cpu hz .Jo bedre.
Avatar billede ha_ra Nybegynder
03. januar 2005 - 11:09 #11
tak for hjælpen begge to, nu ved jeg nogenlunde hvad jeg skal gå efter...

Mvh ha_ra
Avatar billede patrion Nybegynder
03. januar 2005 - 11:20 #12
Takker for point.
Held og lykke i den søgen.Husk at teste.Hvis der kommer blåskærm ,umotiveret genstart ,eller underlige lyde fra harddisk.Så LØB væk :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
03. januar 2005 - 17:47 #13
Hej igen.
Mange tak for points. Mht. til T20'eren, så er den en rigtig god maskine - den kan klart anbefales :)