Avatar billede ssii Nybegynder
18. marts 2001 - 17:45 Der er 16 kommentarer

Photoshop \"let spørgsmål\"

Hej!

Hvem kan fortælle mig hvordan jeg får den der stiplede kant, rundt om et objekt som er på et lag.

Hvis i ved det så vær sød at beskrive det på dansk, da jeg har Photoshop 5.5 i den danske version.

/ssii.
Avatar billede annikadk Nybegynder
18. marts 2001 - 17:54 #1
tænker du på når alt er markeret??
det gøres ved at trykke CTRL+A
Avatar billede annikadk Nybegynder
18. marts 2001 - 17:55 #2
hvis det blot er rundt om en figur, så er der en stav [mener det er nr 2 foroven til højre i baren] tryk på den, og derefter figuren.

Avatar billede ssii Nybegynder
18. marts 2001 - 18:04 #3
Den stiplede kant som lægger sig rundt om et objekt, så man f.eks. kan skifte farve på objektet uden at farven også kommer ud på resten af laget.
Avatar billede annikadk Nybegynder
18. marts 2001 - 18:06 #4
jamen så ville jeg prøve det sidste jeg skrev.
Er selv MEGET newbie i photoshop, men?!
Avatar billede ssii Nybegynder
18. marts 2001 - 18:10 #5
< anikadk.

Du havde ret, mange tak for hjælpen!

/ssii.
Avatar billede ssii Nybegynder
18. marts 2001 - 18:12 #6
Og dog, der var jeg vist lidt for hurtig. Det virker ikke helt.

Sorry...

/ssii.
Avatar billede annikadk Nybegynder
18. marts 2001 - 18:19 #7
hummmm hvis du ikke finder uf af det/får svar, så tjekker jeg lige op senere idag.
Avatar billede js17dk Nybegynder
18. marts 2001 - 18:31 #8
trykker på staven med den lille stjerne på, derefter et sted på billedet (det som du ikke vil have den stiplede linie om).
Så op i select (ved ikke hvad det hedder i den danske version) så vælg omvendt eller hva\' faen det hedde
Avatar billede annikadk Nybegynder
18. marts 2001 - 18:36 #9
ssii>> even.. hvis det er, så er http://prodic.dk et godt sted at starte hvis det er :O))
Avatar billede prodic Mester
19. marts 2001 - 12:45 #10
Hvis objeketet er på sit eget layer, kan du holde CTRL nede mens du trykker på layeret. Så får du den stiblede linie/Seletionen omkring det objekt/de objekter der er på layeret.

Der er ingen grund til at bruge Magic-wand til det. Den kan du alternativt bruge hvis der er flere objekter i layeret og du ønsker at fjerne nogle af dem. Så holder du bare Alt nede mens du bruger tryllestaven.

annikadk->Tak for linket. :-)
Avatar billede annikadk Nybegynder
19. marts 2001 - 12:52 #11
prodic -> så lidt... bruger det selv en del..
Selvom jeg sidste gang jeg \"var i aktion\" knoklede med en af ekseplerne, og opgav :O(

Og din side har været \"min gud\" længe, eftersom jeg ikke kan engelsk...
Avatar billede prodic Mester
20. marts 2001 - 14:28 #12
Annikadk->Opgav?? Send mig evt. en mail med hvor det gik galt og hvad der gik galt, så kigger jeg på det.
Avatar billede annikadk Nybegynder
20. marts 2001 - 14:43 #13
prodic>> Når min arm atter er i orden, prøver jeg atter dine turorials... men ikke før, og mailer så hvis jeg ikke kan finde ud af det..

Even.. hvis du har tiden, kunne du engang udbygge med ani-gif i ..... den der.... ja, den som oftest er med i photoshop.

Annika

- over and out
Avatar billede haboja Nybegynder
07. maj 2001 - 14:03 #14
CTRL+A og derefter CTRL+pil til højre.
Avatar billede haboja Nybegynder
07. maj 2001 - 14:03 #15
CTRL+A og derefter CTRL+pil til højre.
Avatar billede snaps Nybegynder
27. juli 2001 - 14:33 #16
Du skal blot trykke Ctrl+D eller Ctrl+H så skulle den være fikset