Avatar billede hamdenstive Nybegynder
01. januar 2005 - 09:36 Der er 2 kommentarer

Hvad smager det af?

hvad smager et jordbær af? smager det af det samme som en spanioler forbinder med jordbær? hvem har bestemt at jordbær smager som det smager?? hvordan ved man at andre syntes jordbær smager som man selv syntes jordbær smager???
Avatar billede kalp Novice
01. januar 2005 - 10:08 #1
Det ikke bare "jorbær" som smager af jorbær... der er jo forskellige, men de dufter nogenlunde ens og de har noget stærkt fælles i smagen...

Det er nok mere den individuelles smagsløg der bestemmer hvordan et jordbær smager.. og til trods for at en spanioler har andre krydderier i sin mad vil han derfor nok beskrive smagen af et jordbær meget godt.

Desuden er det jorden eller jordbærets omgivelser som bestemmer dets smag
Avatar billede kalp Novice
05. januar 2005 - 02:27 #2
har du fået svar nok?:)