Avatar billede nielsgron Nybegynder
18. marts 2001 - 15:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjemmenetværk bøvl i WinME

Jeg har et STORT problem.
Jeg har sat to computere sammen i et netværk, og skulle til at konfigurere dem ved hjælp af det program der følger med WinME, der hedder hjemmenetværk. Men jeg kom desværre til at gøre noget forkert.- \"Pyt\" tænkte jeg,\"jeg ændrer det da bare\". Så åbnede jeg programmet igen, ændrede det der skulle ændres, men da jeg tykkede \"næste\", ved det punkt hvor man giver sin computer et navn, kom der pludselig en af de der fejlmeddelser, der kommer på en blå skærm, hvor der stod:

\"Der opstod en fejl. For at fortsætte skal du:
Trykke på Enter for at vende tilbage til Windows, ellers
Trykke på CTRL+ALT+DEL for at genstarte computeren. Hvis du gør dette, mister du alle ikke-gemte data i ale åbne programmer.
Filnavn: VSERVER(01) + 00004D75 Fejl: 0E : 0028 : C151B795
Tryk på en vilkårlig tast for at fortsætte\"

Og det gør den vær gang. Hva\' fa\'en skal jeg gøre?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. marts 2001 - 15:47 #1
afinstaller \"deling af internet forbindelse\" i tilføj/fjern programmer, genstart og installer det igen!
Avatar billede blood Nybegynder
18. marts 2001 - 15:48 #2
Det er en god gammeldages window$ fejl :-( formater din pc og prøv igen
Det er det eneste der er at gøre :-(
Avatar billede valium Nybegynder
18. marts 2001 - 15:54 #3
en formatering er vist et lige lovligt drastisk skridt at tage!... Jeg ville følge Kim\'s svar hvis jeg var dig - du kan jo altid formatere lortet hvis intet andet virker!
Avatar billede mukke Nybegynder
18. marts 2001 - 16:17 #4
prøv evt at fjerne alt fra \"netværk\", genstart, og geninstaller det der er brug for.

Det er min erfaring WinME som standard fyrer en masse derind der ikek er brug for :)
Avatar billede nielsgron Nybegynder
18. marts 2001 - 19:49 #5
Jamen jeg kan ikke så godt fjerne det, og ås geninstallere, da jeg ikke har programmet på en cd eller diskette. WinME var nemlig allerede installeret da jeg fik computeren. Ved i evt hvor jeg kan downloade det?
Avatar billede mukke Nybegynder
18. marts 2001 - 19:57 #6
ouch... Selvom det måske er et bøvl, så kan du lige så godt gøre det før som senere:

Få fat i en kopi af WinME - at køre med et operativsystem man ikke har på CD er en skidt ide.

Snak med din forhandler - der er ikke nogen god grund til at denne ikke har givet dig en CD med.
Avatar billede nielsgron Nybegynder
18. marts 2001 - 21:45 #7
Jeg glemte at sige, at jeg har en recovery-cd, men så skal jeg til at formatere harddisken, og det vil jeg gerne undgå, da det føles lidt dumt at formatere én måned efter at jeg har fået den.
>>Til Mukke, Valium og Kimrosgaard
De er ikke noget i Tilføj/Fjern program, der hedder \"deling af internet forbindes\" eller \"guide til hemmenetværk\"
Avatar billede mukke Nybegynder
18. marts 2001 - 21:49 #8
Først og fremmest vil jeg stadig holde på at du under alle omstændigheder bør skaffe dig en egentlig WinME CD - den er ganske enkelt uvurderlig i mange tilfælde.

Derudover vil jeg igen sige at du skal prøve at fjerne ALT under netværk - ikke bare \"Internet connection share\" / \"home networking\" (eller noget i den stil)
Avatar billede foebus Nybegynder
21. marts 2001 - 21:03 #9
Jeg har haft problem med noget hardware der skulle installeres i WinME, hvor jeg havde lånt cd\'en ud... Den fandt selv ud af det meste, men det er selvfølgelig ikke nogen garanti.
Nogle ældre netværkskort skal man flytte jumpere på for at ændre irq...
Avatar billede iq_10 Nybegynder
23. marts 2001 - 23:52 #10
Højreklik på Andre Computere på dit skrivebord, og vælg egenskaber. Fjern alt hvad der står under netværksopsætning: netkort protokoller og serviceprogrammer etc.. Sluk derefter pc\'en, og tag en kop kaffe, the eller bananlikør. Tænd for pc\'en og den siger at den har fundet et netkort. Hvis den ikke kan finde driveren, peger du på C:\\Windows\\system. Så kører resten som standard.

Hvis du ender ud i at skulle geninstallere pc\'en, ligger dine windowsinstallationsfiler på din Harddisk som *.cab filer. Når du har fundet dem (ca. 50-70stk), så husk at brænde HELE biblioteket som *.cab-filerne ligger i. Og husk for f..... at tage backup af dine dokumenter, mail og frække billeder inden du går i gang.
Avatar billede nielsgron Nybegynder
25. april 2001 - 12:37 #11
Jeg opgiver :(
Finder en anden måde at løse problemet på:.: