Avatar billede lightkeeper Nybegynder
31. december 2004 - 04:12 Der er 7 kommentarer

PHP og MySQL programmør søges

Vi søger en PHP og MySQL programmør der kunne have tiden og lysten til at blive del af et interessant projekt.

Læs mere om det her:

http://subtitler.sum0.net/undertekst-system.txt

Bare for at slå det fast, så er der intet ulovligt ved det. Bare hvis der skulle være nogen tvivl. Detaljeret gennemgang er tilgængelig.

/Lightkeeper
Avatar billede varmeskud Praktikant
31. december 2004 - 07:29 #1
Hvorfor gøre så meget ud af det? Var det ikke nemer at i havde en side hvor der så var en søgefunktion på og så var der et sted hvor man kan oploade det på siden? Så kunne i jo evt udbygge det på den måde at i kunne have en funktion hvor man så oploade at man var begyndt den bestemte films undertekst og det kunne man så se når man søger på den bestemte film.

Bare en mulighed.

Men hvis/når i for siden op må du meget gerne skrive sidens navn til mig da jeg meget gerne ville have nogen undertekster :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2004 - 11:39 #2
Ikke for at gøre dig ked af det, men det er brud på ophavsretsloven at oversætte andres værk og udgive det.

Du må jo heller ikke tage en Steven King bog og oversætte fra engelsk til dansk, for derefter at udgive den her i DK
Avatar billede lightkeeper Nybegynder
31. december 2004 - 13:01 #3
Jeg tror I har misforstået opgaven fuldstændig. Det er ikke en side med undertekster. Det er ulovligt at have undertekster til fri download. Der vil ikke være mulighed for download af tekster hverken internt eller eksternt. Det er ikke et forsøg på at bryde nogle ophavsretslove. Også vil jeg gerne sige at teksterne laves ud fra engelske oversætter som han siddet og skrevet ned hvad personerne siger. Det oversætter vi så til dansk. Det er altså ikke rippede tekster som oversættes ud fra. Det ville nemlig være et brud på ophavsretten.

Så igen. Der er INGEN mulighed for at hente teksterne. Det er et community for oversættere. Hvor oversættere mødes for at oversætte film og give tips og tricks, samt dele erfaringer. Hvor teksterne kommer hen når de er færdige er ikke mit problem. Men det bliver ikke på siden.

Så prøv at læse beskrivelsen igen, og spørg endelig hvis der er noget.

Ang. det med søgefunktion samt upload. Det når slet ikke vores krav. Det ville jo ikke gøre teksterne hverken hurtigere eller bedre, da det stadig kun er én der oversætter. Systemet er jo en idé til at få bedre undertekster hurtigere!
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. januar 2005 - 00:22 #4
Hvad skal man med beder og hurtigere undertekster hvis de ikke skal bruges?

Evt lukkes?
Avatar billede lightkeeper Nybegynder
06. januar 2005 - 00:49 #5
Nu er der mange der bruger undertekster, så det er henvendt dem.
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. januar 2005 - 00:58 #6
Ja jeg bruger også undertekster og ville jo derfor gerne have nogen til dem jeg mangler undertekster til. Men oversætter ikke selv.

Men hvorfor lave som man kan se hvem der oversætter hvad når man ikke har mulighed for at få dem???
Avatar billede lightkeeper Nybegynder
06. januar 2005 - 01:04 #7
Man skal ikke kunne se hvem der oversætter. Man skal kunne se hvad for nogle oversættelser der er i gang, og hvor langt de er. Det er det eneste. Resten er for medlemmerne, altså oversætterne.