Avatar billede a-milan Nybegynder
31. december 2004 - 00:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

scandisk stopper ved 50%!

Hej Eksperter
Først lidt data:
CPU P4 2.8 prescott
MB  Gigabyte GA 81848E(L)
Chipset Intel 865pe
Ram 2x512MB Kingston DDR400
HD Seagate 80GB
Grafik ATI Saffire Radeon 9600 Atlantis (256MB)
Win XP
SP2

Problemet er at når jeg kører scandisk på mit c:drev (styresystem)
kommer den til 50% i 4 af 5 og derefter sker der ikke mere!!!
Ja den går faktisk istå...
Jeg har prøvet at defragmentere først for at se om det hjalp men uden resultat:-/
Er der nogen af jer der har en idé???
(ps. har kun denne ene pc)
Avatar billede milter Ekspert
31. december 2004 - 00:17 #1
Avatar billede a-milan Nybegynder
31. december 2004 - 00:26 #2
Tak skal du ha', men jeg har prøvet chkdsk i dospromt (går ud fra at det er det der menes) men der finder den ingen fejl!, jeg har også prøvet chkdsk/f/r (fundet i andet spørgsmål her) det kunne dog ikke lade sig gøre. Det er som om at HD sagtens kan tjekkes men ikke repareres, bortset fra at den i promt ikke finder nogle beskadigede sektore!!!
Avatar billede varmeskud Praktikant
31. december 2004 - 07:34 #3
Du kan jo evt prøve at reparere din windows. Smæk cdén i drevet og reparere.
Men ellers mener jeg det er inden på www.arlet.dk jeg har set nogen tips til dette http://www.arlet.dk/tipogtricks.htm
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
31. december 2004 - 11:47 #4
prøv at frakoble netforbindelse og evt andre eksterne enheder (tag stikket ud). slå endvidere virusscanner fra. Kan hjælpe. Har selv oplevet at netforbindelsen fik scandisk til at stoppe og genstarte.
Avatar billede a-milan Nybegynder
01. januar 2005 - 22:24 #5
Desværre... Den har nu stået i et par timer og kørt, men den har ændret adfærd nu, for nu genstarter maskinen, men når stadig kun til 50%.
Varmeskud: jeg har luret lidt på de links jeg fik, jeg kan ikke se lige netop dette problem beskrevet. Men jeg har prøvet med en bootcd fra Seagate det virker bare ikke, den booter ikke op selv om cd-drevet står som eneste bootprioritet... men den booter derefter fint op på windows. Ang.rep. af Win XP med CD. Hvad skulle det hjælpe når PCen kører scandisk i dos før opstart (det er jo drev c:)?
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. januar 2005 - 22:26 #6
hvis nu du raperede din winxp så kunne det være den kune køre det som den skulle
Avatar billede a-milan Nybegynder
01. januar 2005 - 22:31 #7
Tja... Der sker vel ikke noget ved at prøve!
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. januar 2005 - 22:34 #8
nej den beholder jo alle dine instillinger og ting
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. januar 2005 - 22:35 #9
ps. men hvis den slår fejl og fucker helt op tager jeg ikke ansvaret... men den skulle ikke gøre det. den har helelr aldrig slået fejl ved mig med at fucke mere op
Avatar billede a-milan Nybegynder
02. januar 2005 - 13:39 #10
Hmmm. JA det lykkes at køre en rep. men ikke uden mén!  (sp2 forsvandt bla.) -Og den kører DRÆBENDE langsomt og ustabilt!!! -Jeg har kørt scandisk og den når nu til 12% istedet for 50% så det er da en forandring...
Jeg tænkte på om der ikke ligger noget freeware på nettet til den slags ting??
Og kan det evt. være noget i bios der ikke er så godt? eller kan man kopiere hele C:drevet alt incl. over på en anden HD, hvad syntes windows om det (kunne ikke skifte MB uden nyinstallation)
PS. -min pc mit ansvar
Avatar billede varmeskud Praktikant
02. januar 2005 - 19:06 #11
Jeg syntes det lyder som du har noget snavns på din pc.

Jeg ville anbefale dig at opdater din windows med alt inden fra windows opdate.

Hente ad-aware og opdater den, scan og fjern alt det den kan.
Hente spybot og opdater den, scan og fjerne alt den kan.
Køre en online scan på www.virus112.dk og fjern alt hvad den kan finde.

Så hente og køre hijacklog og komme med en log fra den og få nogen af eksperterne til at tjekke den for dig (dette kan jeg ikke)

Hvis du ikke selv kan finde programmerne kan du kigge inden hos www.arlet.dk hvor der står en del om programmerne og hvor de kan hentes.
Avatar billede a-milan Nybegynder
02. januar 2005 - 21:42 #12
Ok, men det kommer nok til at tage lidt tid, (den kører VIRKLIG langsomt på alle områder)
Jeg har idag prøvet at køre en O&O defrag (læst andetsteds her) -det har taget 4 timer for en HD på 80GB der er halvt fyldt!!!
Jeg kaster mig ud i det, men det skal lige nævnes at jeg kører med Norman antivirus og Zonealarm + det der er i SP2 (før XPrep.)
Avatar billede varmeskud Praktikant
02. januar 2005 - 22:43 #13
okay. Jeg ville anbefale dig at køre med Avast. Det er ganske gratis og virker rigtig godt.
Avatar billede a-milan Nybegynder
08. januar 2005 - 16:11 #14
Nu tror jeg endelig den er kommet op at køre igen, noget tyder på at når man har haft installeret SP2,og laver en rep. med XP-cd'en så fjerner den SP2 igen (og også alle sikkerhedsopdateringer) plus andet vigtigt der skal til for at maskinen kører ordentligt, Bla. I-explorer ting, for det var dér det rigtigt kneb (og den bruger men jo ikke ret meget!;-) Det gjorde det samtidig rigtigt svært at gennemføre en opdatering fra Windows-update... Men nu er det lykkes, maskinen kører som før,jeg kan scandiske, og jeg kan komme videre i min søgen på mit egentlige problem! (mulig fejl i grafikkort under Halflife 2) men det koster et nyt spørgsmål her...
Jeg takker mange gange for hjælpen til alle der prøvede, og for tålmodigheden ;-)
Varmeskud: hvis du sender et svar skal du blive belønnet!!!
Ps.tilsyneladende ingen virus! -heldigvis-
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. januar 2005 - 19:08 #15
Okay håber du for løst dit problem omkring grafik kortet.

God weekend
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. januar 2005 - 22:03 #16
Tak for point