Avatar billede bif_pin Nybegynder
30. december 2004 - 22:44 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Opret mappe eller drev under my computer på klient

Jeg vil gerne oprette en mappe eller et drev på min win 2000 server, som bliver vist under "My computer" på en win 2000 klient bruger når han har logget ind. Jeg har oprettet Active Directory og brugeren er oprette på serveren.

Derudover vil jeg gerne begrænse hvor mange MB brugeren kan bruge.

Mvh Tom
Avatar billede webcon Nybegynder
30. december 2004 - 23:19 #1
Du laver et share på din win 2000 server, hvorefter du tildeler dette et drev i et logonscript, ex: net use G: \\Servernavn\Sharenavn

Derefter skal du på din win 2000 server gå i egenskaber på den delte mappe og gå i fanebladet "Quota", hvor man angiver hvor mange MB der skal reserveres.
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2004 - 23:41 #2
Dette kan også gøres uden logon script, kan sættes under brugerens egenskaber i active directory users and conputers (samt automatisk oprettelse af brugerens bibliotek med ved at bruge %username% altså \\sharenavn\%username% så oprettes det automatisk
Avatar billede bif_pin Nybegynder
30. december 2004 - 23:52 #3
Jeg har taget udgangspunkt i dette:

Profile path: \\servercomputer\C$\profiler
Connect:I  To:\\servercomputer\C$\hhansen

Klienten skriver at den ikke har adgangs tilladelse til din centrale profil på \\servercomputer\C$\profiler

Hvad er der galt?
Avatar billede screem_brille Novice
31. december 2004 - 00:14 #4
Dine share og eller drev / fil rettigheder er ikke korrekte ;) lav et dir som hedder brugers filer (f.eks) ellers vil du have dine bruger biblioteker ude i roden af c drevet (hvilket ikke er smart), i det hele taget bør de ligge på en anden disk men det er en anden side af sagen.
Avatar billede bif_pin Nybegynder
31. december 2004 - 12:42 #5
Jeg fik probelemer med at komme på nettet pga. andre indstillinger på serveren.
Derfor skyldes min sene tilbagemelding.

Jeg har nu oprettet en root i DFS ved navn roddeling på mit C drev. Er det så korrekt at jeg skal skrive under Profile Path: \\Servercomputer\roddeling?
Det virkede desværre ikke.

Jeg prøvede også at køre scriptet net use G: \\computerserver\roddeling
uden held. Nu sker der dog ingen fejlmelding på klienten mere.

Ved at gå ind underNetværkssteder -> min server etc. finder jeg alle de mapper jeg har shared.

Men som sagt vil jeg gerne have mappen under "my computer" på klienten når han logger ind.

Håber nogen kan finde en løsning.
Avatar billede webcon Nybegynder
31. december 2004 - 16:55 #6
Hvis du gør som jeg har skrevet og selvfølgelig giver rettigheder, både på shareniveau som NTFS-niveau, så virker det også.
Avatar billede bif_pin Nybegynder
01. januar 2005 - 21:45 #7
Jeg har skrevet præcis som du har vist under
Logon script: net use k: \\servercomputer\roddeling

Men det virker af en eller anden grund ikke. Når jeg restarter klient computeren og logger ind med brugeren så kommer det delte drev ikke frem under Denne computer.
Avatar billede webcon Nybegynder
02. januar 2005 - 00:11 #8
Har du sat en GPO på som skjuler netværksdrev ??

Forsøg at åbne en cmd og skriv k:

Hvis du kan det, er dine netværksdrev skjulte.
Avatar billede webcon Nybegynder
02. januar 2005 - 00:12 #9
Desuden kan du ikke direkte på roden mappe til et drev hvis det er en "Domain User" du forsøger med.... Du skal oprette en mappe og dele denne mappe....
Avatar billede bif_pin Nybegynder
02. januar 2005 - 13:53 #10
Jeg har prøvet at lave scriptet på lienten og så kommer mappen fint frem under Denne computer.

Nu lavede jeg en ny mappe og delte den. Herefter da klienten loggede ind skriv den dette på serveren:

"
Warning: License usage for a product licensed in per server mode is nearing the maximum number of licenses purcased. Consult the Application event log or License Manager from the Administrative Tools folder for more information
"

Jeg har kigget i Log og License Administration og det ser muligvis ud som om at den ikke kan regiostrere min klient eller hva???
Avatar billede iphase Nybegynder
04. januar 2005 - 15:36 #11
Du bør installerer din server i per seat mode. såfrem din licens dækker dette ;)
Avatar billede bif_pin Nybegynder
04. januar 2005 - 20:10 #12
Hej iphase.

Vil du ikke være venlig at forklare nærmere hvordan jeg installere min server i per seat mode eller hvad det helt nøjagtigt betyder?

MVH Tom
Avatar billede iphase Nybegynder
04. januar 2005 - 23:02 #13
Det er meget simpelt.. under installationen spørger den om hvilken licens type du vil installerer i. Så kan du vælge per processor, eller per seat.
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 14:40 #14
Kan du ikke få lukket dette spørgsmål ?
Avatar billede bif_pin Nybegynder
16. marts 2005 - 08:53 #15
Hej alle tålmodige personer. Jeg beklager at jeg ikke har fulgt op på spørgsmålet. Men tak for jeres hjælp. Jeg deler points ud mellem jer alle.