Avatar billede wario Nybegynder
30. december 2004 - 15:19 Der er 5 kommentarer

Hjemmeside med frames!

Når man laver hjemmesider i dag, er det så ikke helt gået af "mode", at opbygge sites med flere frames?

Det er næsten det eneste optimale, hvis man skal lave en hjemmeside, hvor en del af siden skal reloade uafhængigt af resten af siden?
Avatar billede roenving Novice
30. december 2004 - 15:23 #1
(i)frame-opbygning af en side har nogle problemer ift. søgemaskiner og f.eks. deepkinking, men jeg bruger det også på min egen side !-)
Avatar billede olebole Juniormester
30. december 2004 - 15:27 #2
<ole>

Ja, frames har mange fordele (ikke mindst designmæssige) - men også mange bagdele.
De vigtigste:
1. Søgemaskinerne indekserer dine sider dårligt.
2. Der går ofte rod i browserens hitory.

Det er fedt at kunne lave en flot side, men det er jo rystende ligegyldigt, hvis ingen opdager, den eksisterer  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede espersen Novice
30. december 2004 - 16:29 #3
PHP er et sprog til hjemmesider som køres fra serveren : Hvis ikke du kender det, så kan især 1 funktion være rar at kende : include, hvor du kan nøjes med at lave 1 top og 1 bund - og så inkludere den på dine sider. Dermed er der også kun 1 sted der skal rettes oplysninger ;o) - resten kan fint være html - men samles/vises som et helt alm. html-dokument af PHP-koden
Avatar billede espersen Novice
16. januar 2005 - 12:14 #4
bare spørg hvis du har yderligere spørgsmål!
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2005 - 17:07 #5
espersen >> Spørgerens problem er vist ikke vedligeholdelse - men ønsket partiel reload. Det kan PHP ikke hjælpe med  :)