Avatar billede killerbrain Nybegynder
30. december 2004 - 14:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

formatering med win2k cd?

Jeg står i det problem at min computer skal formateres og har ikke floppy drev i den. Jeg har forsøgt (uden egentligt at vide om det bør ku lade sig gøre) at formatere med en win2k cd. Men den går bare  direkte ind i en installations ting og når det er færdigt går den bare ud på en sort baggrund med en blinkende "_" i øverste venstre hjørne.

Kan man formatere med win2k cd? Hvad gør jeg forkert, hvis man kan?
Avatar billede hojben Novice
30. december 2004 - 14:46 #1
format c: /q /u
Avatar billede killerbrain Nybegynder
30. december 2004 - 14:47 #2
Problemet er jeg ik kan skrive noget når den går ud på den sorte skærm. Så kan jo egentligt ik gøre andet end at reboot derfra.
Avatar billede clausgold Nybegynder
30. december 2004 - 14:48 #3
Gå i BIOS og sæt dit CD-drev til First boot device. Genstart med CD´en i drevet og der skulle gerne kunne formatere, partionere osv.
Avatar billede killerbrain Nybegynder
30. december 2004 - 14:49 #4
Det står den på. Den loader også cden men går bare ind i en eller anden slags installation ting og går ud på den sorte skærm.
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2004 - 15:00 #5
Formatering / nyinstallation af Windows xp/W2K

1:Det første du skal gøre, er at boote op på din Windows XP/W2K cd
(husk at din bios skal stå til at være first bootdevice på cd rom drevet.)
Gøres ved at trykke på DEL knappen under opstart og du kommer i Bios menuen.

2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du vil kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig, der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en (R = Repair) - tryk på L.
6:Og den går i gang med at formater dit drev, du kan vælge at gøre hele partitionen aktiv eller dele den op i flere drev/partitioner.
Her vælger du størrelse på de enkelte drev, hvis du kun vil have et stort c-drev, ændres der ikke på tallene i feltet og tryk enter, hvis man derimod vil have flere drev, ændre man blot tallet, dog vil jeg anbefale ca. 10 gb som c-drev.
og bagefter starter den op med at lave en helt ny installation.
7:Efter ca. 40 minutter vil du igen være køreklar med en helt ny installation af Windows xp.
Avatar billede killerbrain Nybegynder
30. december 2004 - 15:05 #6
havarslev, hvor sku jeg gerne komme ind hvor jeg kan vælge de ting?

cdrom drevet er sat til first boot, den starter op på cden, men springer direkte ind i "windows2000 installation" og kører en masse ting igennem hvorefter den afslutter med en sort skærm med den blinkende ting i hjørtnet, hvor jeg absolut ik kan trykke på noget..

Noget jeg gør forkert?
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2004 - 15:15 #7
Hmm, er det en orginal w2k ?
Avatar billede killerbrain Nybegynder
30. december 2004 - 15:21 #8
Ja
Avatar billede killerbrain Nybegynder
30. december 2004 - 15:25 #9
Nå, ku være man sku kidnappe et floppy drev fra en anden computer :D. Nogen der vil have point?
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2004 - 15:25 #10
Det lyder mærkeligt, har du prøvet at lade den stå et stykke tid og se om den ikke kommer videre.
Avatar billede killerbrain Nybegynder
30. december 2004 - 15:28 #11
Ja, lod den stå i en 10 minutter, uden held. Men kan vel godt prøve bare at lade den stå. Se hvad der sker. Haverslev, lav lige et svar :)

Men tror bare jeg stjæler et floppy drev fra en anden computer i huset, så sku problemet gerne løses.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2004 - 15:28 #12
har du husket at trykke på en tast når pe-en ber om det straks efter start ?
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2004 - 15:28 #13
Næ tak, ingen points - du fik jo ikke løst dit problem.
Avatar billede killerbrain Nybegynder
30. december 2004 - 15:30 #14
Nej okay. Men.. Come on :D
Avatar billede killerbrain Nybegynder
30. december 2004 - 15:30 #15
ja, altså, når den vil boote fra cden og ber en om at trykke på en tast. Det er gjort, og det er der den går ind i win2k installations ting.
Avatar billede killerbrain Nybegynder
30. december 2004 - 15:47 #16
så høster jeg selv pointene, hvis ingen vil have dem:(

Tak for hjælpen allesammen.