Avatar billede allerup Nybegynder
30. december 2004 - 12:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HJT log

Her er en syg fætter med en sejlivet startside bla.:

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 12:24:26, on 30-12-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\BullGuard\BullGuard Communicator\xcommsvr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\BullGuard\BullGuard Scan Server\bdss.exe
C:\Programmer\BullGuard\vsserv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\BullGuard\bdmcon.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\Bruger\LOKALE~1\Temp\sp.dll/sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\Bruger\LOKALE~1\Temp\sp.dll/sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/su/*http://www.yahoo.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: (no name) - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {9C691A33-7DDA-4C2F-BE4C-C176083F35CF} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {AA0925D7-63C2-423B-A837-F8AA7519B2C9} - C:\WINDOWS\System32\jdnjka.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Zf5yof] C:\WINDOWS\gycjg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ZuÊ•í$RÚ½ûëÁ¹rÜD/¢’¼C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\gycjg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDMCon] C:\Programmer\BullGuard\\bdmcon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WNSC] C:\WINDOWS\System32\wnsintsv.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Begone] C:\freescan\freescan.exe -FastScan
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O16 - DPF: IEToolbarCab - http://download.dailytoolbar.com/DailyToolbarAff.CAB
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/PopularScreenSaversInitialSetup1.0.0.8.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O18 - Filter: text/html - {364C7E53-7889-43FB-9576-B81369C8A5A9} - C:\WINDOWS\System32\jdnjka.dll
O18 - Filter: text/plain - {364C7E53-7889-43FB-9576-B81369C8A5A9} - C:\WINDOWS\System32\jdnjka.dll
O23 - Service: BullGuard Scan Server - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\BullGuard\BullGuard Scan Server\bdss.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: BullGuard Virus Shield - Unknown - C:\Programmer\BullGuard\vsserv.exe
O23 - Service: BullGuard Communicator - Softwin - C:\Programmer\Fælles filer\BullGuard\BullGuard Communicator\xcommsvr.exe
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. december 2004 - 12:32 #1
Jeg kigger den lige igennem for dig :O)
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. december 2004 - 12:41 #2
Hent og opdater Ad-Aware: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware

Sæt lige de indstillinger korrekt, så det er klar til brug senere.

Hent og opdater CWShredder:  http://danborg.org/spy/CWS/cwshredder.exe.

Hent dette clear reg prg. som er en free for 30 dages periode. http://www.webmasterfree.com/regcleaner.html

Lad de tre programmer ligge lidt endnu, du skal bruge dem længere nede.

Genstart fejlsikret tilstand (tast f8 under genstart og vælg fejlsikret) og uden forbindelse til Nettet.

Kør nu det clear reg Supreme prg. som du har hentet, og slet alt hvad den finder.

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er disse, som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\Bruger\LOKALE~1\Temp\sp.dll/sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\Bruger\LOKALE~1\Temp\sp.dll/sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: (no name) - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {9C691A33-7DDA-4C2F-BE4C-C176083F35CF} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {AA0925D7-63C2-423B-A837-F8AA7519B2C9} - C:\WINDOWS\System32\jdnjka.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Zf5yof] C:\WINDOWS\gycjg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ZuÊ•í$RÚ½ûëÁ¹rÜD/¢’¼C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\gycjg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WNSC] C:\WINDOWS\System32\wnsintsv.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Begone] C:\freescan\freescan.exe -FastScan
O16 - DPF: IEToolbarCab - http://download.dailytoolbar.com/DailyToolbarAff.CAB
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/PopularScreenSaversInitialSetup1.0.0.8.cab
O18 - Filter: text/html - {364C7E53-7889-43FB-9576-B81369C8A5A9} - C:\WINDOWS\System32\jdnjka.dll
O18 - Filter: text/plain - {364C7E53-7889-43FB-9576-B81369C8A5A9} - C:\WINDOWS\System32\jdnjka.dll

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet:

Filer:
C:\DOCUME~1\Bruger\LOKALE~1\Temp  -> tøm din temp mappe og bagefter din papirkurv.
C:\WINDOWS\System32\jdnjka.dll
C:\WINDOWS\gycjg.exe
C:\WINDOWS\System32\wnsintsv.exe

Mapper:

C:\Programmer\ISTsvc
C:\freescan

Og så skal du køre programmet CWS
Angående CWShredder:
.
Kør programmet, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

Derefter en tur i Regedit.
Klik på Start gå i - Kør - skriv: regedit - tast enter
Du får et vindue lidt ligesom stifinder.
Gå i rediger - ned i søg - i linjen skriver du: HOMEOldSP
Klik på find næste. Delete filen hvis den findes. Tast f3 for at finde næste (der er sikkert kun en)
Samme fremgangsmåde med søgeordet About:blank
Luk på X når du får at vide der ikke er flere filer at finde.

Du finder måske slet ikke noget med homeoldsp og about blank, men søg lige efter det alligevel.

Kør så programmet Ad-aware, fjern alt hvad den finder.

Genstart Normalt

Download og kør denne engangscanner: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Den skanner nu, og dette kan godt tage et par timer.

Gå i kontrolpanel -> tilføj/fjern programmer og slet messenger plus.

Genstart, kør en scanning med hijackthis og kopier en ny log herind til test.
Avatar billede allerup Nybegynder
30. december 2004 - 17:03 #3
Så kom jeg vist igennem den:

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 17:02:25, on 30-12-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\BullGuard\BullGuard Communicator\xcommsvr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\BullGuard\BullGuard Scan Server\bdss.exe
C:\Programmer\BullGuard\vsserv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\BullGuard\bdmcon.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/su/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BDMCon] C:\Programmer\BullGuard\\bdmcon.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O23 - Service: BullGuard Scan Server - Unknown - C:\Programmer\Fælles filer\BullGuard\BullGuard Scan Server\bdss.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: BullGuard Virus Shield - Unknown - C:\Programmer\BullGuard\vsserv.exe
O23 - Service: BullGuard Communicator - Softwin - C:\Programmer\Fælles filer\BullGuard\BullGuard Communicator\xcommsvr.exe
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. december 2004 - 20:52 #4
Din log er nu helt ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så skal du også lige skjule dine filer og mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Du kan også rense browser cachen

1. Klik på Funktioner - Internetindstillinger

2. Under midlertidige filer, klik på Slet cookies

3. Under midlertidige filer, klik på slet filer – sæt flueben i slet alt offline indhold

4. Under Oversigten, klik på ryd oversigten

5. Klik på ok.

Tøm din papirkurv.

Du kan rense temp med denne fil, det tager kun få sek.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Lidt råd med på vejen herfra skal du da også have.
For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra denne lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Især vil jeg anbefale Spybot/og eller Ad-aware, SpywareBlaster, IE Privacy Keeper/el. EmtyTempFolder, IE-Spyad og SpywareGuard som minimum. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer
Avatar billede andersenph Nybegynder
30. december 2004 - 22:27 #5
Takker for point

Godt nytår :O)
Avatar billede allerup Nybegynder
30. december 2004 - 23:01 #6
i lige måde... og tak for hjælpen...