Avatar billede nathrakh Nybegynder
30. december 2004 - 05:51 Der er 3 kommentarer

Linux opstarts problem

Når jeg prøver at kører linux, så sker der ikke noget. Der er en blå baggrund,
men der kommer ingen menu eller ikoner frem.
Nogle der ved hva jeg skal gøre?

Kan det have noget at gøre med at grafikkortet, eller noget andet ikke er installeret ordentligt? I såfald, hvordan retter jeg fejlen?
Avatar billede shagwell Nybegynder
30. december 2004 - 06:38 #1
Hvilken linux er der tale om? (debian, gentoo, fedora)

Har det virket før?,

Har du ssh adgang til den så se om du kan logge ind og
se log filerne, eventuelt vælge en ny konsol på
maskinen med ctrl+alt + F1 eller F2 og så log ind.
Avatar billede nathrakh Nybegynder
30. december 2004 - 23:10 #2
mandrake =) ssh? Er en idiot indenfor lige indenfor dette område
Avatar billede irit Nybegynder
09. januar 2005 - 20:04 #3
Altså, skal det forstås som om at du kommer til login skærmen, hvor du skal indtaste bruger navn og password? Eller stopper den inden den kommer der til?